کرونا امیکرون omicron

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تزریق دُز سوم واکسن برای پیشگیری از سویه اُمیکرون ضروری است و مردم از هرگونه دور همی اجتناب کنند.

محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به ورود سویه اُمیکرون به کشور اظهار کرد: سویه اُمیکرون سویه جدید کووید ۱۹ است که حدود ۱.۵ ماه گذشته شناسایی شده است.

وی افزود: میزان شیوع این سویه بسیار بیشتر از سویه‌های قبلی است و به سرعت در حال گسترش است؛ در مدت دو هفته ۸۹  کشور درگیر این سویه شدند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به این که ایران نودمین کشور درگیر سویه اُمیکرون است، خاطرنشان کرد: در کشورهای اروپای غربی شاهد انفجاری ابتلا به این سویه هستیم و به ویژه انگلستان، دانمارک، نروژ و فرانسه این سویه در حال پیشرفت است.

وی اذعان داشت: علایم سویه امیکرون مشابه سویه های قبلی کرونا است و این سویه ظرف ۱.۵ روز تعداد مبتلایان آن در دنیا ۲ برابر می‌شود که بسیار حائز اهمیت است چراکه سویه‌های قبلی این‌گونه نبودند.

گویا با اشاره به افزایش پوشش واکسیناسیون گفت: افرادی که ۲ نوبت واکسن را دریافت کردند مشروط به این که ۳ ماه از دریافت دز سوم گذشته باشد برای دریافت دُز سوم اقدام کنند.

وی در پایان تأکید کرد: شهروندان از هرگونه دور همی اجتناب کنند چراکه میزان سرایت این سویه با سویه‌های قبلی کرونا قابل مقایسه نیست و یک دور همی ۲ ساعته همه را درگیر این ویروس می‌کند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =