کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با تاکید بر تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای مهار سویه اُمیکرون گفت: امروز تست دومین نفر با سویه اُمیکرون هم در اصفهان مثبت شد. پیش بینی می‌شود تا اواخر ماه سوش اُمیکرون سویه غالب کرونا در اصفهان خواهد شد.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: تعداد افراد مبتلا و بستری شده کرونا در استان اصفهان روند کاهشی دارد و در ماه‌های اخیر روند ثابت و کند رو به پایین را داشتیم.

وی با اشاره به پوشش ۸۴ درصدی دُز اول واکسن کرونا در اصفهان، تصریح کرد: پوشش واکسن برای نوبت دوم در افراد بالای ۱۲ درصد ۷۲ درصد است که برای مهار سویه اُمیکرون تزریق دُز سوم واکسن مهم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه از اواخر دی ماه و اوائل بهمن اُمیکرون سوش غالب خواهد بود، تصریح کرد: سویه اُمیکرون میزان سرایت بسیار زیادی دارد و با علائمی شبیه سرماخوردگی همراه است که با درگیری خانوادگی توام می‌شود.

شناسایی دو تست قطعی اُمیکرون در اصفهان

وی با اشاره به شناسایی یک مورد مبتلا به سویه اُمیکرون کرونا در اصفهان گفت: این فرد مبتلا مردی ۳۰ ساله و اهل شهرستان فلاورجان است که در یکی از ادارات اصفهان مشغول به کار بود که امروز هم تست همسر ایشان با سویه اُمیکرون مثبت شد.

سرایت پذیری سویه اُمیکرون بسیار قوی است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه سویه اُمیکرون هم مانند دیگر سویه‌های ویروس کرونا تکثیر خواهد شد و افراد دیگری را نیز درگیر خواهد کرد، افزود: روزانه ۲۵ هزار تزریق واکسن کرونا در اصفهان انجام می‌شود که بالغ بر ۱۱ هزار دُز آن تزریق نوبت سوم است که برای مهار سویه اُمیکرون باید نسبت به دریافت این دُز اقدام شود.

وی تاکید کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از دو ماسک در سویه اُمیکرون اهمیت دارد و در اماکن تهویه به طور منظم انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =