• ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
  • کد خبر: 20839
  • readingTime: ۱ دقیقه
بارش باران

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه بارش‌زا در استان اصفهان گفت: بارشها در اصفهان تا روز دوشنبه ادامه دارد و شاهد بارشهای پراکنده هم در کلانشهر اصفهان خواهیم بود.  

محمدرضا رفیعی، کارشناس هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۳ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به منفی ۳ درجه سانتی‌گراد رسید. طی این مدت چوپانان با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد و میمه با منفی یک درجه سانتی‌گراد سردترین شهر اصفهان بوده است. دمای فعلی شهر اصفهان ۵ درجه سانتی‌گراد است که یک درجه گرم‌تر شده است.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: سامانه بارشی فعالیت خود را از سمت غرب و جنوب استان آغاز کرده است و سمیرم ۴.۵ میلی‌متر و فریدون‌شهر یک‌دهم میلی‌متر گزارش‌شده است. این شرایط تا اواخر تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و بارش باران و برف توأم با وزش باد شدید به‌ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بارش باران و برف منجر به آب‌گرفتگی معابر و مسیل‌ها می‌شود و به رانندگان توصیه می‌کنیم موارد پیش‌گیری را رعایت کنند و از داشتن سوخت کافی هم اطمینان حاصل کنند.

رفیعی با تأکید بر عدم جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو تصریح کرد: از فعالیت‌هایی مانند کوه‌نوردی اجتناب شود و تبعا این بهابازارها خساراتی را به همراه خواهد داشت.

رفیعی با اشاره به بارش باران پراکنده در کلان‌شهر اصفهان، اظهار کرد: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۹ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به ۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. چوپانان با دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بوئین میاندشت با منفی ۴ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان اصفهان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =