اقتصاد نفتی

بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان در چشم‌انداز ۲۰۲۲ خود با عنوان "آماده شدن برای یک چرخه پر جنب‌وجوش" اعلام کرد که سال آینده می‌تواند پایه و اساس "محیط اقتصادی بسیار پر جنب‌وجوش" و انتقال کووید از یک بیماری همه‌گیر به یک بیماری بومی باشد. بر این اساس قیمت نفت خام می‌تواند به ۱۲۵ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۲۲ و ۱۵۰ دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایراسین به نقل از اویل پرایس، جی پی مورگان در چشم‌انداز ۲۰۲۲ خود با عنوان "آماده شدن برای یک چرخه پر جنب‌وجوش" اعلام کرد که سال آینده می‌تواند پایه و اساس "محیط اقتصادی بسیار پر جنب‌وجوش" و انتقال کووید از یک بیماری همه‌گیر به یک بیماری بومی باشد.

که مصرف احتمالاً برای سال‌ها در میان شرایط قوی بازار کار و ظرفیت پذیرش بدهی‌های بیشتر قوی خواهد بود.به گفته بانک سرمایه‌گذاری، دارایی خالص خانوارها در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته در بالاترین حد خود قرار دارد و پس‌انداز مازاد افزایش یافته است. استراتژیست‌های جی پی مورگان در گزارش سال ۲۰۲۲ می‌گویند

«اگرچه ما پتانسیل روشنی برای چرخه اقتصادی پر جنب‌وجوش می‌بینیم، اما محیط نیز مملو از جریان‌های متقابل است. ما مطمئن هستیم که توسعه اقتصادی تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت اما قدرت آن احتمالاً توسط واکنش پولی به تورم تعیین می‌شود.»

اقتصاد پر جنب‌وجوش به معنای تقاضای قوی برای نفت است و جی پی مورگان حتی هفته گذشته گفت که به دلیل ظرفیت محدود اوپک برای افزایش تولید، قیمت نفت خام می‌تواند به ۱۲۵ دلار در هر بشکه در سال ۲۰۲۲ و ۱۵۰ دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

مارکو کولانوویچ و برام کاپلان استراتژیست‌های جی پی مورگان هفته گذشته در یادداشتی نوشتند که نوع Omicron که در دو هفته گذشته بازارها را وحشت زده کرده است، می‌تواند آغاز پایان همه‌گیری باشد.

اگر نوع جدید کمتر کشنده باشد، با الگوهای تاریخی تکامل ویروس مطابقت دارد. استراتژیست‌ها گفتند که این امر برای بازارهای مالی عامل صعودی خواهد بود زیرا می‌تواند نشان دهد که پایان همه‌گیری قابل‌دسترس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =