الودگی هوای اصفهان در روزهای قرمز کرونایی

عکس:مجتبی جهان بخش

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه شاخص کیفیت هوا در اصفهان ناسالم است،گفت: با توجه به پایداری جوی تا پایان هفته شاخص کیفیت هوا ناسالم خواهد بود که در پایان هفته به اوج خود می رسد.

محمدرضا رفیعی، کارشناس هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۹ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به ۶ درجه سانتی‌گراد رسید. طی این مدت خوروبیابانک با دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد سردترین شهر اصفهان بوده است. دمای فعلی شهر اصفهان ۶ درجه سانتی‌گراد است که دو درجه سردتر شده است.

وی با اشاره به ناپایداری‌های جوی به ویژه در غرب و جنوب استان اصفهان تصریح کرد: خوانسار با ۳.۶ میلی‌متر، بوئین میاندشت با ۲.۶ میلی‌متر و فریدون‌شهر با ۱.۸ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشتند. بارش‌ها تا دو ساعت آینده در مناطق شرقی و جنوبی استان اصفهان ادامه دارد و شاهد بارش‌های پراکنده در این مناطق خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: طی سه روز آینده هم جوی نسبتاً پایدار در استان اصفهان مستقر می‌شود و آسمانی صاف تا کمی ابری در اکثر مناطق استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته شاخص کیفیت هوا در اصفهان ناسالم است، تصریح کرد: شرایط آلودگی هوا به علت پایداری جوی در پایان هفته تشدید می‌شود و کمینه دما هم در اکثر مناطق استان اصفهان تا دو درجه کاهش می‌یابد.

رفیعی اظهار کرد: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به ۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. خوربیابانک با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بوئین میاندشت با منفی ۴ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان اصفهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =