بورس بازار سرمایه بازار سهام

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه؛ ۲۴ آبان) با کاهش ۲۶ هزار و ۱۷۳ واحدی معادل ۱.۸۱ درصد به یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۳۴۲ واحد رسید. کارشناسان معتقدند روند منفی بازار حداکثر تا یک ماه و نیم دیگر ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه؛ ۲۴ آبان) با کاهش ۲۶ هزار و ۱۷۳ واحدی معادل ۱.۸۱ درصد به یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۳۴۲ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن هم با ۴۱۱۳ واحد کاهش معادل ۱.۰۶ درصد افت به ۳۸۴ هزار و ۸۸۶ واحد رسید.

فولاد، فارس، فملی، بورس، شستا، کچاد و شپنا بیشترین تاثیر در شاخص کل بورس و نمادهای شستا، بورس، شپنا، برکت، فولاد، وبملت و خسگتر نیز بیشترین تراکنش را به خود اختصاص دادند.

وضعیت در بازار فرابورس هم به تبعیت از بورس منفی بود و شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز ۲۴۲ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۲۸۷ واحد رسید.

آریا، زاگرس، شگویا، ذوب، غصینو، فرابورس و هرمز بیشترین تاثیر در شاخص و نمادهای فجهان، فرابورس، مدیریت، کرمان، آریا، سمگا و لطیف بیشترین تراکنش را به خود اختصاص دادند.

نقشه بازار بورس و فرابورس (بازار سهام)

ریزش ۲ درصدی بورس در معاملات امروز/ بازار سهام کی صعودی می‌شود؟

تحلیل بازار بورس

بازار سهام امروز تحت فشار نمادهای مهم گروه فزات اساسی از ابتدای معاملات با روند کاهشی آغاز به معامله کرد. به علاوه انتشار خبر بسته ماندن نمادهای مهم گروه خودرو یعنی خودرو و خساپا تا زمان شفاف سازی هم به ادامه روند کمک کرد.

در ادامه روند فعالیت امروز بازار، نماد «بورس» متعلق به بورس تهران بازگشایی شد که تاثیر مثبت نزدیک به دو هزار واحدی را بر شاخص کل بورس داشت اما در ادامه تاثیر مثبت این نماد به ۱۸۰۰ واحد محدود شد اما سود ۵۰ درصدی این نماد پس از ۴ ماه انتظار به کام سهامداران شیرین آمد.

مصطفی مجد، کارشناس بازار سهام، اظهار کرد: بازدهی YTM برای اسناد خزانه اصلاحی به ۲۴ درصد رسیده است. این بالاترین رقم در یک سال گذشته است. تا دولت مجبور به فروش اوراق است نباید از بورس انتظار روند صعودی داشت.

وی افزود: روند نزولی حاکم بر بازار سرمایه از مرداد سال گذشته آغاز شده است. بازار روند صعودی یا نزولی قابل توجهی ندارد و اکثر سهم‌ها در یک حدود قیمتی به تعادل رسیده‌اند. در حال حاضر علی‌رغم منفی بودن بازار، قیمت‌ها دستخوش تغییر زیادی نمی‌شوند.

این کارشناس بازار سهام گفت: دوره‌های رکود معمولا ۲۰ ماهه است، الان حدود ۱۷ ماه است که بازار تقریبا راکدی داشتیم. بعد از هر دوره رکود یک دوره صعود خیلی بزرگ تا حدود ۴۰ ماه خواهیم داشت. با توجه به اتفاقاتی مثل رشد تورم، افزایش قیمت دلار و مذاکرات تا یک ماه و نیم آینده بورس روند صعودی خود را آغاز می‌کند.

مجد گفت: با بررسی دوره‌های تاریخی بازارهای مالی به این نتیجه می‌رسیم که موج نسبتا خوب صعودی برای بورس از یک ماه و نیم آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: حجم معاملات منفی زیاد است و بعید به نظر می‌رسد که بازار سبز به کار خود پایان دهد. در حال حاضر فلزات اساسی از جمله فولاد جزو ارزنده‌ترین سهام بازار هستند و نمی‌دانم چرا الان قرمز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =