بورس بازار سرمایه بازار سهام

«بورس» پس از تقریبا ۴ ماه انتظار بازگشایی شد و تا این لحظه بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین نماد «بورس» متعلق به شرکت بورس اوراق بهادار تهران که از اوخر تیرماه متوقف شده بود، امروز بازگشایی شد و تا این لحظه بیش از ۵۰ درصد رشد را ثبت کرده است.

رشد بیش از ۵۰ درصدی (تاکنون ۵۲ درصد) نماد بورس در اولین لحظات بازگشایی این سهم، تاثیر قابل توجهی بر شاخص کل بورس گذاشته است. این نماد در ابتدای بازگشایی خود تقریبا تاثیر مثبت نزدیک به دو هزار واحدی را بر شاخص کل بورس ثبت کرد اما اکنون این تاثیر مثبت به حوالی ۱۹۰۰ واحد کاهش یافته است.

همین تاثیر مثبت با تغییر موقت و اندک جهت شاخص یکی از علت‌های ایجاد شکست در نمودار نزولی شاخص کل بورس تهران بود.

«بورس» بازگشایی شد/ رشد بیش از ۵۰ درصدی در ابتدای معاملات

بورس تهران طی مدت زمان متوقف بودن خود با تغییراتی از جمله ثبت افزایش سرمایه ۳۵۰ درصدی، با تغییر سکاندار هم مواجه شد. به علاوه پس از جنجال استخراج بیت کوین در ساختمان این بورس که منجر به استعفای علی صحرایی، مدیرعامل پیشین بورس تهران، گردید این شرکت درباره وضعیت استخراج بیت‌کوین در این شرکت شفاف‌سازی کرد.

بر اساس داده‌هایی که از این شرکت در سایت کدال منتشر شده، بورس در آخرین افشای اطلاعات با اهمیت خود در روز شنبه خبر از  انتقال ۵ درصد از سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران متعلق به سهامداران دسته نهادهای مالی و فعالان به دسته سایر اشخاص (نماد بورس) و قابلیت معامله برای آنها در نماد بورس خبر داد.

به نظر می‌رسد با بازگشایی مثبت و قابل توجه بورس در بازار سهام، سایر نمادهای مشابه نظیر نماد شرکت فرابورس و همچنین بورس کالا نیز تحت تاثیر قرار گرفته و با رشد قیمت مواجه شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =