الودگی هوای اصفهان در روزهای قرمز کرونایی

عکس:مجتبی جهان بخش

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش دما در اصفهان گفت: پایداری جو و غبارآلودگی، افزایش شاخص آلودگی و کیفیت هوا تا روز شنبه که سامانه بارشی در اصفهان مستقر می شود تداوم دارد.

محمدرضا رفیعی، کارشناس هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد:در شبانه‌روز گذشته دمای شهر اصفهان ۱۷ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به صفر سانتی‌گراد رسید. خوروبیابانک با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و فرودگاه شهید بهشتی با دمای منفی ۴ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان اصفهان بود. دمای فعلی شهر اصفهان هم صفر سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته یک درجه سردتر شده است.

وی افزود: در دو روز آینده پایداری جو و غبارآلودگی، افزایش شاخص آلودگی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و احتمال رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود گروه‌های حساس و آسیب‌پذیر از رفت‌وآمدهای غیرضروری به مناطق پرجمعیت خودداری و از فعالیت ورزشی و فیزیکی در سطح شهر اجتناب شود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه از اواسط روز پنج‌شنبه، سامانه ناپایدار جوی اصفهان را فرا می‌گیرد، افزود: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به ۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. خوربیابانک با دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بوئین میاندشت با منفی ۳ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان اصفهان است.

وی اضافه کرد: اطلاعیه‌ای در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود که از نقشه بارندگی در ۷۲ ساعت آینده خبر می‌دهد و ایران را پربارش‌ترین کشور آسیا در ۱۶ روز آینده اعلام می‌کند که شدیداً تکذیب می‌شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =