• ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
  • کد خبر: 20162
  • readingTime: ۱ دقیقه
الودگی هوای اصفهان در روزهای قرمز کرونایی

عکس:مجتبی جهان بخش

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش دما در اصفهان گفت: پایداری جو و غبارآلودگی، افزایش شاخص آلودگی و کیفیت هوا از روز سه شنبه تا اوائل روز پنج شنبه در کلان شهر اصفهان و مناطق صنعتی پیش بینی می شود.

محمدرضا رفیعی، کارشناس هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: محمدرضا رفیعی، کارشناس هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای شهر اصفهان ۱۴ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به یک درجه سانتی‌گراد رسید. خوروبیابانک با دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و فرودگاه شهید بهشتی با دمای منفی دو درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان اصفهان بود.

وی افزود: دمای فعلی شهر اصفهان هم یک درجه سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته 6 درجه سردتر شده است. پایداری جو و غبارآلودگی، افزایش شاخص آلودگی و کیفیت هوا از روز سه‌شنبه تا اوائل روز پنج‌شنبه در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی گفت: کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و احتمال رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود گروه‌های حساس و آسیب‌پذیر از رفت‌وآمدهای غیرضروری به مناطق پرجمعیت خودداری و از فعالیت ورزشی و فیزیکی در سطح شهر اجتناب شود.

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: تا سه روز آینده جوی نسبتاً پایدار بر استان اصفهان مستقر می‌شود و آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاه با وزش باد بر اکثر مناطق استان اصفهان دور از انتظار نیست. فردا، مناطق غربی استان اصفهان ابری است و غبار صبحگاهی در ساعات ابتدای صبح منجر به کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

رفیعی با اشاره به افزایش دمای دودرجه‌ای، افزود: دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۶ درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به یک درجه سانتی‌گراد می‌رسد. خوربیابانک با دمای 20 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و بوئین میاندشت با منفی ۴ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان اصفهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =