امید

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با همکاری دانشگاه علمی کاربردی اقدام به تاسیس دانشگاه برای رشته های ورزشی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدحسین امید ظهر امروز(۱۲ آبان) در نشست خبری به میزبانی باشگاه فولاد مبارکه، پیرامون راه‌اندازی دانشگاه فولادمبارکه سپاهان، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان اصفهان وجود دارد، اگر در کنار تجربه و امکانات دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار گیرد می‌تواند بیکاری را در این استان ریشه‌کن شود.

وی با بیان اینکه قرار است در شهرک سلامت هم دوره های آموزشی تجهیزات پزشکی برگزار شود، ادامه داد: سند آمایش آموزش عالی مهارتی برای اولین بار در کشور تدوین شد و به زودی رونمایی می شود که استان اصفهان در این زمینه پیشتاز است. این اتفاقات به ما کمک می کند در چرخه اقتصادی و ایجاد کسب و کارهای کوچک (SME) نقش خود را ایفاء کنیم.

امید با بیان اینکه سالها انتظار همکاری با باشگاه فولاد مبارکه را می کشیدیم، اظهار کرد: اگرچه بنای ما توسعه کمی و ایجاد مراکز جدید نبوده است اما همواره مترصد این بودیم که از ظرفیت های استثنایی در شهر اصفهان برای تاسیس مراکز جدید اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه برای استان اصفهان تا افق ۱۴۰۴، برنامه ریزی کردیم، افزود: با این برنامه ریزی اکنون می دانیم کجای اصفهان نیاز به توسعه دارد و در چه حوزه ای می توان اشتغال زایی کرد و با ساماندهی سند آمایش آموزش عالی، توسعه علمی کشور متوازان و با توجه به نیاز روز صورت گیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: در برنامه دوم دانشگاه جامع علمی کاربردی بحث ارتقای کیفیت، ارتقای سطح مدرسان، ساماندهی ستادهای استانی دانشگاه و چابک سازی فرایندهای دانشگاه در اولویت قرار گرفته و همچنین بودجه های دانشگاه براساس برنامه راهبردی تدوین خواهد شد و مبنای این حرکت خواهد بود.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۶۰۰ مرکز آموزش علمی کاربردی با ۲۲۰هزار دانشجو در کشور داریم، گفت: از شنبه ۱۵ آبان‌ماه سال‌جاری تمام کلاس‌های این دانشگاه به صورت ۱۰۰درصد حضوری برگزار می شود.

امید بیان کرد: این دانشگاه در ۵ هزار و ۱۰۰ کدرشته محل از مهرماه سال جاری دانشجو پذیرفته است و ۲۷۳ کدرشته محل که در سطح کشور متقاضی کمتری داشته‌ایم حذف شدند و امسال نیز ۸۰۰ کد رشته محل جدید داشتیم.

وی با تاکید بر خلا رشته های آموزشی در آموزش علمی کاربردی کشور گفت: امیدواریم برگزاری دوره های آموزشی و مربی گری در دانشگاه های علمی کاربردی می تواند با همکاری باشگاه قدمت دار و اصیل فولاد مبارکه نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: از سال ۹۲ تا ۹۴ دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های علمی کاربردی کشور برگزار شد که متوقف شده است. مجددا درخواست برگزاری این دوره ها مطرح شده است و این دوره ها به رشته های صنعتی و به صورت بسیار محدود و پروژه محور برگزار خواهد شد.

وی افزود: درکشور به وفور در رشته های نظری تحصیلات تکمیلی برگزار می شود اما در حوزه صنعت، تحصیلات تکیملی با تاکید بر پروژه محوری دردستور کار است که مراحل نهایی تعداد رشته و مکان و پذیرش دانشجو مشخص نیست و با نهایی شدن در شورای گسترش وزارت علوم، دوره های نخست آن فقط در حوزه صنعت برگزار می شود.

امید با تاکید بر اینکه در دوره تحصیلات تکمیلی در حوزه صنعت دانشجو بایستی پروژه را در خدمت تولید قرار دهد، تصریح کرد: در دوره های گذشته یکی از چالش های عمده این بود که خروجی دوره به تولید منتهی نمی شد و این باعث شد که دانش آموختگان نتوانند فارغ التحصیل شوند. تفاوت این دوره تکمیلی با دوره های نظری در همین نکته مهم خلاصه می شود که شرط فارغ التحصیلی تولید محصول است که نیازمند حمایت مالی توسط سازمانی است که فرد را به مجموعه آموزشی علمی کاربردی معرفی می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =