بارندگی

کارشناس هواشناسی استان اصفهان گفت: از امشب سامانه بارشی در اصفهان مستقر می شود و اوج بارشها در روز پنج شنبه و جمعه است.

محمدرضا رفیعی، کارشناس هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۲۷ درجه سانتی گراد و در سردترین ساعات به ۹ درجه سانتی گراد رسید. طی این مدت کاشان با دمای ۲۸ درجه سانتی گراد گرم‌ترین و بوئین میاندشت با منفی یک درجه سانتی گراد سردترین شهرستان‌های استان اصفهان بود.

وی افزود: دمای فعلی شهر اصفهان هم ۱۲درجه سانتی گراد است که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است. از امشب نفوذ سامانه بارشی را بر روی استان اصفهان خواهیم داشت. بارش شدید باران توأم با وزش شدید باد و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: اوج این سامانه بارشی در اواخر پنج‌شنبه تا روز شنبه خواهد بود و شدت بارش‌ها هم برای مناطق شمال، غرب و مرکز استان است.  

وی گفت: بارش‌های آخر هفته همراه با رعدوبرق و وزش شدید باد و در مناطق کوهستانی و سردسیر استان هم با بارش برف پیش‌بینی می‌شود. آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی دور از انتظار نیست و توصیه ما به رانندگان این است که در هنگام تردد در مناطق مرتفع تجهیزات ایمنی و زمستانی به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به افت محسوس دما در روز جمعه افزود: در ۲۴ ساعت آینده دما هم در اکثر مناطق استان اصفهان تغییر محسوسی نخواهد داشت و دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۲۷ درجه سانتی گراد و در سردترین ساعات به ۸ درجه سانتی گراد می‌رسد. کاشان با دمای ۲۸ درجه سانتی گراد گرم‌ترین و بوئین میاندشت با منفی یک درجه سردترین شهر استان اصفهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =