• ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
  • کد خبر: 19990
  • readingTime: ۱ دقیقه
بارش باران

کارشناس هواشناسی استان اصفهان گفت: از فردا تا روز شنبه سامانه بارشی توام با وزش باد و رعدوبرق استان اصفهان را دربرمی گیرد.

محمدرضا رفیعی، کارشناس هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در شبانه روز گذشته دمای شهر اصفهان درگرم‌ترین ساعات به ۲۶ درجه سانتی گراد و در سردترین ساعات به ۹ درجه سانتی گراد رسید. طی این مدت چوپانان با دمای ۲۸ درجه سانتی گراد گرمترین و بوئین میاندشت با صفر درجه سانتی گراد سردترین شهرستانهای استان اصفهان بود.

وی افزود: دمای فعلی شهراصفهان هم ۹ درجه سانتی گراد است که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است و امروز استقرار جوی پایدار بر استان اصفهان پیش بینی می شود و آسمان صاف تا کمی ابری و وزش باد دوراز انتظار نیست.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: برای مناطق صنعتی و کلانشهر اصفهان هم غبار صبحگاهی پیش بینی می شود که منجر به کاهش دید و کیفیت هوا به ویژه در ساعات ابتدایی بامداد می شود.

وی افزود: از فردا نفوذ سامانه ناپایدار جوی را بر استان اصفهان داریم که از مناطق غربی و شمال غربی با افزایش ابر به تدریج بارشها شروع می شود و طی روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه بارشها اکثر مناطق استان اصفهان را دربر می گیرد. شدت بارش ها هم در نیمه شمالی استان اصفهان بیشتر اشت.

رفیعی گفت: بارشهای آخر هفته همراه با رعدوبرق و وزش شدید باد و در مناطق کوهستانی و سردسیر استان هم با بارش برف پیش بینی می شود. آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی به ویژه در مناطق شرق و شمالی دورازانتظار نیست و توصیه ما به رانندگان این است که در هنگام تردد در مناطق مرتفع زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش کمینه دما دراصفهان افزود: در ۲۴ ساعت آینده دما هم در اکثر مناطق استان اصفهان تغییر محسوسی نخواهد داشت و دمای شهر اصفهان در گرمترین ساعات به ۲۶ درجه سانتی گراد و در سردترین ساعات به ۱۱ درجه سانتی گراد می رسد. چوپانان با دمای ۲۷ درجه سانتی گراد گرمترین و بوئین میاندشت با ۲ درجه سردترین شهر استان اصفهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =