مرغ

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه قیمت رسمی فروش مرغ در اصفهان به ۲۷ هزار و ۹۵۰ تومان افزایش یافته است، وضعیت کشتار مرغ را مناسب توصیف کرد و گفت: روز جمعه بالغ بر ۷۴۰ تن مرغ زنده به کشتارگاه ارسال شد که بیش از نیاز استان است.

حسین ایراندوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره افزایش قیمت مصوب مرغ اظهار کرد: قیمت مصوب مرغ افزایش داشته است. مرغ‌هایی که اکنون در سالن‌های پرورش مرغ ما وجود دارد، حاصل جوجه‌هایی است که با قیمت بیشتری نسبت به دوره پرورشی قبل خود و قیمت مصوب گذشته خریداری‌شده بنابراین قیمت تمام‌شده مرغ برای مرغداران افزایش‌یافته است.

وی افزود: از آنجا که هنوز مصوبه کشوری ابلاغ نشده بود و احتمال دارد فعلاً هم ابلاغ نشود، این اجازه به ستاد تنظیم هر استان داده شد که متناسب با شرایط استان خود و بهای تمام‌شده پرورش مرغ در آن استان، با یک مصوبه درون استانی نسبت به افزایش قیمت مرغ اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس در استان اصفهان مصوب شد قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ مصرف‌کننده ۲۷ هزار و ۹۵۰ تومان به فروش برسد. در نتیجه این مصوبه چهارشنبه هفته گذشته بالغ بر ۴۴۰ تن مرغ به کشتارگاه ارسال شد و جمعه نیز بالغ بر ۷۴۰ تن مرغ زنده به کشتارگاه ارسال شد که بیش از نیاز استان است.

ایراندوست خاطرنشان کرد: قیمت‌های ۳۱ هزار تومان یا بالاتر در استان اصفهان قابل قبول نیست. زمانی می‌توان قیمت ۳۱ هزار تومان برای هر کیلوگرم مرغ کشتار شده برای مصرف‌کننده را پذیرفت که قیمت مرغ زنده هم حداقل۲۱ هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: زمانی که مرغ زنده به قیمت ۱۹ هزار تومان به فروش می‌رسد، دلیلی ندارد قیمت مرغ در فروشگاه‌ها بیش از ۲۷ هزار و ۹۵۰ تومان باشد. در صورتی که فروشنده‌ای مرغ را با قیمت بالاتری از قیمت مصوب به مصرف‌کننده بفروشد، مرتکب تخلف گران‌فروشی شده است.

سهمیه‌بندی مرغ ادامه دارد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: سهمیه‌بندی مرغ همچنان ادامه دارد و تنها از طریق سامانه رهتاب به متقاضیان فروخته می‌شود. همچنین هر فرد بالای ۲۱ سال می‌تواند در هفته ۵ کیلوگرم مرغ خریداری کند.

فساد ۵ هزار تن ذرت در گمرکات کشور تأثیری بر ذخایر اصفهان ندارد

ایراندوست درباره فساد ۵ هزار تن ذرت در گمرکات کشور و تأثیر آن بر ذخیره نهاده‌های دامی اصفهان نیز گفت: ۵ هزار تن عدد قابل توجهی برای استان اصفهان محسوب نمی‌شود؛ نیاز استان در ماه در سطح میلیون تن است. در صورتی که همه این ۵ هزار تن ذرت به استان اصفهان تعلق می‌گرفت، تنها نیاز ۲ الی ۳ روز استان را تشکیل می‌داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =