• ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
  • کد خبر: 18750
  • readingTime: ۲ دقیقه
نفت

قیمت نفت امروز، سه شنبه ۲۳ شهریور، افزایش یافت و به بالاترین حد خود در ۶ هفته گذشته رسید. یکی از دلایل این افزایش قیمت، افزایش خرید نفت در بازار به دلیل نگرانی از اثرات طوفان جدید نیکلاس بوده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین و به نقل از سی ان بی سی، قیمت نفت امروز افزایش یافت و به بالاترین حد خود در ۶ هفته گذشته رسید. بر اساس برخی نشانه‌ها در شرایطی که صنعت ایالات متحده پس از طوفان ایدا در سواحل خلیج دپار مشکا شده، طوفان دیگری می تواند بر تولید این هفته در تگزاس تأثیر بگذارد.

امروز قیمت هر بشکه نفت برنت با افزایش ۰.۸ درصدی روز گذشته ۱۵ سنت یا ۰.۲ درصد به ۷۳.۶۶ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز پس از افزایش ۱.۱ درصدی در روز دوشنبه ، ۲۳ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۷۰.۶۸ دلار در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز گذشته به بالاترین حد خود از ابتدای ماه اوت (آگوست میلادی) رسیده بودند.

تخلیه سکوهای نفتی دریای خلیج مکزیک آمریکا در حالی از روز دوشنبه آغاز شد که پالایشگاه های نفتی در حال آماده شدن برای طوفان گرمسیری نیکلاس بودند و باد با سرعت ۷۰ مایل در ساعت (۱۱۳ کیلومتر در ساعت) به سمت ساحل تگزاس حرکت می کرد. این طوفان در شرایطی که این منطقه پس از طوفان آیدا هنوز در حال بهبودی است، برای سواحل تگزاس و لوئیزیانا یک تهدید به شمار می‌رود.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر کل تحقیقات نیسان سکیوریتس، می‌گوید: "نگرانی ها در مورد طوفان نیکلاس باعث افزایش خرید شد زیرا احتمالاً منطقه ای که توسط طوفان آیدا ویران شده است را تحت تاثیر قرار دهد، هرچند انتظار نمی رود که نیروی این طوفان به اندازه آیدا قدرتمند باشد."

بر اساس اعلام اداره امنیت و اجرای محیط زیست (BSEE)، بیش از ۴۰ درصد از تولید نفت و گاز خلیج آمریکا همچنان به دلیل آسیب طوفان آیدا به سواحل لوئیزیانا در دسترس نیست.

کیکوکاوا گفت: با کاهش فصل رانندگی در تابستان ایالات متحده و افزایش احتمالی عرضه از طریق انتشار برنامه ریزی شده نفت از ذخایر استراتژیک در ایالات متحده و چین و همچنین از سرگیری احتمالی صادرات نفت توسط ایران ، روند افزایشی بازار محدود خواهد شد.

دولت آمریکا با فروش نفت خام از محل ذخیره اضطراری کشور به هشت شرکت از جمله اکسون موبیل و شورون و والرو، تحت حراج برنامه ریزی شده‌ای برای جمع آوری بودجه فدرال موافقت کرد.

معامله گران معتقدند که برنامه ریزی چین برای آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک نفت (SPR) می تواند منابع موجود در دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان را افزایش دهد.

پس از توافق سازمان ملل متحد با تهران در مورد تجهیزات نظارتی، امیدهای مذاکرات تازه درباره توافق هسته ای گسترده تر بین ایران و غرب مطرح شد.

بر اساس گزارش بهره وری حفاری ماهانه اداره اطلاعات انرژی، تولید نفت ایالات متحده از هفت سازنده اصلی شیل در ماه اکتبر (حدود ۶۶ هزار بشکه در روز) افزایش می یابد و به ۸.۱ میلیون بشکه در روز می رسد که بالاترین میزان از آوریل ۲۰۲۰ است.

در همین حال، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش بینی تقاضای جهانی نفت خود را برای سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ به دلیل نوع کرونا ویروس دلتا کاهش داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =