باور کارکنان به استراتژی های شرکت و کامل بودن زنجیرۀ تولید مهمترین عوامل موفقیت فولاد مبارکه

دکتر مهدی محمدی، دبیر جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: در این دوره برای نخستین بار و پس از شش سال، دو شرکت حائز امتیاز لازم برای دریافت تندیس همایش از سطوح رقابت‌پذیری جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران شدند.

به گزارش ایراسین، دکتر مهدی محمدی، دبیر جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار ایراسین گفت: جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران، از ۶ سال پیش در انجمن تکنولوژی و نوآوری طراحی شد و هدف آن گسترش نوآوری در شرکت ها و بنگاه های کشور و آشنایی شرکت ها با مبحث تکنولوژی و نوآوری می باشد.

وی با اشاره به پیشرفت اعتبار این جایزه طی ۶ سال گذشته، تصریح کرد: در دوره های نخست شرکت های محدودی در این رویداد شرکت می کردند اما در ادامه روند رو به رشدی را در تعداد و کیفیت شرکت های شرکت کننده شاهد بودیم.

محمدی گفت: در این ۶ دوره حدود ۶۰۰ شرکت در این همایش شرکت کردند و مورد ارزیابی و سنجش کمیته ارزیابی و اجرایی همایش قرار گرفتند و هر کدام در یکی از سطوح جایزه رتبه بندی شدند.

دبیر جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود: کمیته ارزیابی این همایش برای هر شرکت سقف ۱۰۰۰ امتیاز در نظر گرفته است که در ۹ بخش شرکت ها ارزیابی می شوند.

محمدی با اشاره به سنجش جداگانه هر شرکت در کمیته ارزیابی، افزود: شرکت ها به سه درجه «بنگاه های صنعتی و خدماتی»، «شرکت های کوچک فناوری‌محور و دانش بنیان» و « شرکت های هلدینگ» تقسیم می شوند.

وی گفت: در روند ارزیابی، کمیته ارزیابی شرکت ها را در دو بخش اصلی ارزیابی و سنجش فرآیند ها و اقدامات داخلی شرکت ها و بخش نتایج و دستاوردهای شرکت را در حوزه نوآوری و تکنولوژی مورد ارزیابی قرار می دهد.

دبیر جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری در پاسخ به سطوح رتبه بندی نهایی شرکت های برگزیده، پاسخ داد: شرکت های برگزیده در ۴ سطح رتبه بندی می شوند که پایین ترین سطح «تعهد» می باشد و سپس «توانمندی» در نوآوری، سطح دوم «شایستگی» در مدیریت فناوری و برترین سطح «رقابت پذیری» می باشد که با رسیدن یک شرکت به سطح رقابت پذیری، تندیس برنزین، سیمین یا زرین همایش را با توجه به امتیازی که از کمیته ارزیابی و اجرایی کسب کرده است، دریافت خواهد کرد.

محمدی در ادامه گفت: در این دوره برای نخستین بار و پس از شش سال، دو شرکت حائز امتیاز لازم برای دریافت تندیس همایش از سطوح رقابت‌پذیری جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ایران شدند.

وی گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت ارتباطات سیار ایران، با توجه به درجه بندی بین المللی، پیشبرد اهداف با خلق نوآوری و استفاده مفید از فناوری و دارا بودن امکان صادرات و رقابت در بازارهای بین المللی، توانستند امتیازات لازم را در بالاترین سطح همایش کسب کنند.

محمدی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی امتیازات شرکت ها در این دوره، افزود: رتبه فولاد مبارکه اصفهان گویای این مسئله است که شرکت های صنعتی هم در خلق نوآوری و هم در استفاده سنجیده از فناوری و تکنولوژی، گام های موثری برداشته اند و دو شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ارتباطات سیار ایران را می توان الگویی برای بنگاه ها و سازمان ها در افزایش قابلیت های مدیریت فناوری و نوآوری و محرک و انگیزه ای قوی برای افزایش توانایی های ملی در توسعه فناوری و نوآوری دانست.

وی در پایان این گفتگو با ابراز امیدواری از ارتقا فرهنگ و یادگیری بنگاه ها و سازمان ها در زمینه مدیریت فناوری و نوآوری، گفت: بین توانایی خلق نوآوری و استفاده از فناوری در شرکت های صنعتی با خروجی شرکت ها، توازن قابل توجه ای ایجاد شده است که این مسئله نوید اتفاق های مثبت و نوآوری های تاثیر گذار در بخش صنعتی کشور را می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =