منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بااشاره به اینکه ۹۸ درصد از استان اصفهان دچار خشکسالی است، گفت: در ۵۷ نقطه از شهر اصفهان و ۳۲۴ روستا به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می شود.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به تداوم خشکسالی و کم بارشی در استان اصفهان اظهار کرد: میزان بارشها در سال زراعی جاری ۱۰۹ میلیمتر بوده است و نسبت به بلندمدت کاهش ۴۰ درصدی دارد.

وی افزود:کمبود آب در استان اصفهان ۴.۳ مترمکعب است. ۵۷ شهر و ۳۲۰ روستا در استان اصفهان دچار کم آبی است و در ۵۷ نقطه از شهراصفهان و ۳۲۴ روستا به صورت سیار آبرسانی شد. در حال حاضر هم در ۲۰ نقطه از شهر اصفهان با تانکر آبرسانی می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با تخصیص دو میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان به اداره محیط زیست استان اصفهان،  ۴۴ هزار گونه جانوری به صورت دستی تغذیه می شوند چراکه مراتع خشک شده است و این گونه ها در معرض خطر هستند.

وی در ادامه به خزان زودرس درختان حاشیه کنار زاینده رود در اصفهان، لنجان، نجف آباد و... هم اشاره ای کرد و افزود: ۴۰۰ هزار اصله درخت در حاشیه زاینده رود دچار تنش آبی هستند و این میراث گرانبهای طبیعی در حال نابودی است.

شیشه فروش تصریح کرد: ۲۰ هزارهکتار از باغات با تانکر آبرسانی می شود و در معرض نابودی است و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به علت نبود آب کشت نشد و خسارات مستقیم و غیرمستقیم به همراه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =