منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ نفر در اثر غرق شدگی جان باختند و شناکردن در استخرهای کشاورزی ممنوع است.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: مرد ۳۷ ساله در محل دریاچه قایقرانی ذوب آهن دچار غرق شدگی شد و یک مرد ۶۰ ساله هم روز گذشته در پارک ساحل سده لنجان در اثر غرق شدگی جان باخت.

وی افزود: در سال جاری تاکنون ۲۸ مورد حادثه غرق شدگی در سدها، رودخانه ها، کانال و استخرهای کشاورزی رخ داده است که جمعا ۱۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به افزایش دما توصیه می شود افراد از شنا در منابع آبی استان اصفهان و به ویژه استخرهای کشاورزی اجتناب کنند.  با توجه به خاصیت لغزندگی ژئوممبران در استخرهای کشاورزی، امکان نجات از این استخرها به سختی است.

شیشه فروش اشاره به ضرورت فنس کشی و نصب تابلوهای هشدار دهنده در اطراف استخرهای کشاورزی یادآوری کرد: طبق طرح حفاظتی در ساخت هر استخر، فنس کشی، نصب تابلوهای هشدار دهنده در هر چهار سمت، ایجاد جان پناه در کناره و نصب نردبان‌های شناور دایم در استخر بخشی از اقدامات قابل توجه است.


وی در خصوص نظارت بر احداث این نوع استخرها نیز گفت: هیچ استخر ذخیره آب کشاورزی، بدون ساخت تجهیزات حفاظتی تاییدیه نهایی دریافت نمی‌کند و بانک‌ها نیز به دلیل حساسیت موضوع برای پرداخت تسهیلات دقت زیادی دارند لذا برای پرداخت تسهیلات به صورت کامل، نصب تجهیزات حفاظتی یکی از مهم‌ترین ملاک ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر ضرورت استانداردسازی لازم در استخرهای آب کشاورزی اظهار داشت: در صورت عدم رعایت استانداردها در این زمینه، به هیچ عنوان اجازه آبگیری این استخرها صادر نمی‌شود و ما برای نظارت دقیق‌تر بر این کار، ناظران مقیم در شهرستان و استان داریم که بطور دائم در حال تهیه گزارش از وضعیت ساخت این استخرها هستند.


وی با بیان اینکه  رعایت استانداردهای حفاظتی استخرهای بتنی و «ژئوممبران» هیچ تفاوتی وجود ندارد، گفت: هر استخر کشاورزی دارای بیش از یک و نیم متر عمق، باید این قانون را رعایت کند و در تمام استخرها، رعایت مسائل حفاظتی توسط مالکان استخر الزامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =