بارندگی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ضرورت اجرای طرح هدایت روانآب ها به سفره های زیرزمینی گفت: فعالیت سامانه بارشی اخیر با ماهیت حدی در اصفهان خساراتی در برداشت که هشدارهای لازم برای بارشهای آتی ارائه شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به آخرین اطلاعات بارش‌های استان اصفهان اظهار کرد: میزان بارش‌ها در ۴۸ ساعت اخیر، در شهر اصفهان ۲۳ میلی‌متر و به ترتیب نطنز با ۴۹.۷، گلپایگان با ۳۹ و اردستان با ۳۵.۱ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشتند.

وی افزود: این سامانه بارشی از شمال، استان اصفهان را در برگرفت و به سمت غرب در حرکت است. بارش‌ها با خساراتی در مراکز مرکزی استان اصفهان همراه شد. ماهیت این بارش‌ها به صورت حدی بود که منجر به جاری شدن رواناب‌ها شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آب‌گرفتگی منازل و معابر به‌ویژه در مناطق شمالی کلان‌شهر اصفهان تصریح کرد: برخی از منازل منهای شصت دچار فاضلاب گرفتگی شدند که توسط نیروی امدادی شهرداری برطرف شد. ۲۰ منزل مسکونی هم در شهر کمشچه دچار آب‌گرفتگی شد و در محور رامشه به حسن‌آباد هم آب‌گرفتگی پل و شانه‌های جاده‌ای رخ داد.

ضرورت اجرای طرح هدایت رواناب‌ها به آبخوان

شیشه‌فروش با تأکید بر اجرای طرح هدایت رواناب‌ها به آبخوان‌ها خاطرنشان کرد: در شرایط موجود که با پدیده فرونشست و خشک‌سالی مواجه هستیم بایستی این رواناب‌ها برای ذخیره سفره‌های زیرزمینی هدایت شود.

وی بیان کرد: ۱۶۰ پایگاه اورژانس به همراه ۴۲ ایستگاه هلال‌احمر در دو روز گذشته به شهروندان خدمت‌رسانی کرده‌اند و به ۴۰ مورد حادثه هم کمک‌رسانی شد. یک مورد امدادرسانی در شهرضا و ۳ مورد امدادرسانی در مناطق عشایر نشین شهرستان فریدون‌شهر داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: لغزندگی جاده منجر به دو فقره تصادف اتوبوس شد که ۵ نفر دچار جراحت شدند. ۲۵ هزار تن نمک و شن در ۴۴ راهدارخانه مستقرشده است که برای بازگشایی محور دامنه-خوانسار که با بارش برف همراه بود، مورد استفاده قرار گرفت تا نیروهای راهداری نسبت به بازگشایی این محور اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اولین بارش پاییزه را در اصفهان داشتیم دستورالعمل پیشگیری از وقوع سیل به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ‌شده است تا با شناسایی نقاط پرخطر، بارش‌های احتمالی آتی با خسارات کمتری همراه باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =