• ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 17597
  • readingTime: ۱ دقیقه
حمید کاشانی رئیس انجمن مرغ تخم گذار و تخم مرغ کشور

رئیس انجمن مرغ تخم گذار و تخم مرغ کشور گفت: پیشنهاد «سیدجواد ساداتی‌نژاد» به عنوان وزیر جهاد کشاورزی یکی از هوشمندانه‌ترین گزینه‌های این پست کلیدی است که بخش خصوصی بر سر توانمندی او در این حوزه اجماع نظر دارند.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایرنا، حمید کاشانی با اشاره به پیشنهاد «سیدجواد ساداتی‌نژاد» به عنوان وزیر جهاد کشاورزی گفت: وی در طول یک و نیم سال فعالیت در کمیسیون کشاورزی مجلس ثابت کرد که فردی بسیار پیگیر و اجرایی بوده و با شخصیت علمی که دارد، توانست کمک شایانی به بخش تولید و دام و طیور کشور و به خصوص صنعت مرغ تخم گذار داشته باشد.

وی ادامه داد: به کمک ساداتی‌نژاد توانستیم تمام مشکلاتی را که در بخش دولت نیمه تمام مانده بود، حل کنیم و اگر او نبود، صنعت دام و طیور بلاتکلیف می‌ماند.

کاشانی در توضیح کمک‌های ساداتی نژاد اظهار کرد:  قانون انتزاع برای برگشت اختیارات وزارت کشاورزی با پیگیری وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اجرا شد و همچنین برای اولین بار تولیدکننده توانست خودش محصولاتش را قیمت گذاری کند. در این زمینه ساداتی‌نژاد جلسات منظمی با تولیدکنندگان و تشکل‌ها به منظور قیمت گذاری محصول انجام داد که پیش از این بی‌سابقه بود.

 این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه ساداتی نژاد همواره پیگیر واقعی شدن قیمت‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: اگر بخش اجرایی دست او بود، تمام ایده‌هایش درباره حذف قیمت‌گذاری دستوری را اجرایی می‌کرد.

وی در زمینه انتظارات بخش خصوصی از ساداتی نژاد به عنوان وزیر کشاورزی گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید در اولویت کاری وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد. همچنین انتظار داریم کار را از بخش دولتی واگذار کرده و به تشکل‌ها اعتماد کنند؛ بدین ترتیب که تنظیم بازار را به عهده آنها بگذارند و وزارتخانه نقش نظارت و هدایت را به عهده بگیرد.

سیدجواد ساداتی نژاد (متولد اول تیرماه ۱۳۵۱، کاشان) عضو هیات علمی دانشگاه تهران است که ریاست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی را در مجلس یازدهم برعهده داشته است.

وی که دکترای آبخیزداری خود با گرایش هیدرولوژی را از دانشگاه دولتی مسکو دریافت کرده، در دولت دهم معاون پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =