معدن

معاون امورمعادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در چهار ماهه ابتدایی امسال ۹۲۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن امسال در این استان وصول شد.

به گزارش ایراسین به نقل از شاتا سید کمال فروتن با اعلام این خبر افزود: سه پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی پنج میلیون و ۲۲۰ هزار تن و ۲۴۰ هزار تن ذخیره اسمی امسال در استان مرکزی صادر شده است.

معاون امورمعادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: ۲۱۲ میلیارد ریال امسال سرمایه‌گذاری در سال جاری از سوی بخش خصوصی در معادن استان مرکزی صورت گرفته که در این فرآیند بیش از ۲۰ فرصت اشتغال جدید ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه هشت پروانه اکتشاف و پنج گواهی کشف امسال در نقاط مختلف این استان صادر شده است، اظهار داشت: بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت معادن همراه با نظارت گسترده این سازمان در دستور کار قرار دارد.
فروتن بیان کرد: ۲۶۳ پروانه اکتشاف و ۲۴۱ گواهی کشف تا کنون در این استان صادر شده و بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نفر نیز در حوزه اشتغال دارند.
معاون امورمعادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۳۶ نوع ماده معدنی از ذخایر قطعی استان در حال استخراج است که بیشترین آن مربوط به
معادن تراورتن با۱۰۰ فقره وسنگ لاشه ۹۸ فقره بوده و اغلب این معادن در شهرستان‌های محلات و ساوه و زرندیه مستقر هستند.
۶۱۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج ۲۶ میلیون ۴۰۰ هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیون ۳۵۵ هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری ۶ هزار و ۹۴ میلیارد ریال در استان مرکزی فعال است و چهار هزار و ۶۴۴ نفر نیز در این بخش به کار اشتغال دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =