تمدید استخراج از معدن مس روباز «چوکوئیکاماتا» تا یک سال دیگر

میزان تولید زنجیره مس جهان طی ۴ ماهه نخست ۲۰۲۱ بیش از ۴ درصد افزایش یافت و از ۶.۸ میلیون تن عبور کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان آوریل ۲۰۲۱ میلادی، حدود ۶ میلیون و ۸۱۱ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۶ میلیون و ۵۳۵ هزار تن بود که حاکی از افزایش۴.۲ درصدی تولید است.

از این میزان، ۳ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، یک میلیون و ۴۶۵ هزار و ۳۰۰ تن «آسیا»، ۸۱۷ هزار و ۵۰۰ تن «آفریقا»، ۵۹۶ هزار تن «اروپا» و ۳۱۰ هزار و ۷۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.
افزایش ۴.۴ درصدی ظرفیت معادن مس
در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۸ میلیون و ۴۴۳ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۸ میلیون و ۸۴ هزار تن)، حاکی از افزایش ۴.۴ درصدی است.
افزایش ۴.۴ درصدی تولید مس تصفیه شده
فعالان مس جهانی طی ۴ ماهه ۲۰۲۱، حدود ۸ میلیون و ۱۷۸ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷ میلیون و ۸۳۶ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش حدود ۴.۴ درصدی است.
افزایش حدود ۲ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده
ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی ۴ ماهه ۲۰۲۱ میلادی، ۹ میلیون و ۹۴۶ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۹ میلیون و ۷۵۹ هزار تن)، حدود ۲ درصد افزایش یافت.
قیمت جهانی مس؛ ۹۷۲۳ دلار
بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس اکنون (۹ مرداد ۱۴۰۰) حدود ۹۷۲۳ دلار در تن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =