حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جیره بندی برق پای وزیر نیرو را به مجلس باز کرد؛ چرا که تولیدات در بخش صنعتی تحت تاثیر عدم تامین زیرساخت های لازم در تولید برق مختل شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به حضور وزیر نیرو در مجلس یازدهم درخصوص توضیح علت خاموشی های برق اظهار کرد: وزارت نیرو در اجرای مفاد ۴۴ تا ۴۸ قانون برنامه توسعه ششم در راستای افزایش تولید برق اهتمام جدی نداشته است.

وی افزود: جیره بندی برق به تمام بخش ها ضرر وارد می کند. در بخش صنعت هم خاموشی ها می تواند روند تولید را در صنایع کوچک و بزرگ به ویژه در صنایعی که فاقد ژنراتور هستند، مختل کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعی برق در هفته های اخیر خسارات زیادی را به بخش های اقتصادی و کشاورزی وارد کرده است و بخش خانگی نیز متحمل خساراتی نظیر تخریب وسایل منزل بر اثر قطع مکرر برق شده است.

وی اضافه کرد: همچنین مشکلات زیادی در بخشهای آموزش و پرورش و دانشگاهی ایجاد شد و عدم اطلاع رسانی پیش از جیره بندی برق توسط وزارت نیرو مهم بود که انجام نشد.

گفتنی است وزیر نیرو برای پاسخگویی درباره جیره بندی برق یکشنبه نهم خردادماه در صحن مجلس شورای اسلامی حاضر شد و به پرسش های نمایندگان یازدهم درباره علت خاموشی ها و قطعی مکرر برق پاسخ داد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =