• ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 14498
  • readingTime: ۱ دقیقه
جلسه گمرک کاشان با استاندار

استاندار اصفهان در جلسه اتاق بازرگانی کاشان گفت: کاشان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور است که از نظر صادرات در حد استان پانزدهم کشور می باشد.

به گزارش ایراسین و به نقل از روابط عمومی گمرک استان اصفهان، استاندار اصفهان در جلسه اتاق بازرگانی کاشان اظهار داشت: برای اجرایی کردن گمرک‌کاشان  تصمیماتی مهمی گرفته شد و تصریح کرد: تامین اعتبار احداث ، توسعه و تجهیز گمرک کاشان نیمی از طریق اعتبارات استانی تامین و ۵۰ درصد دیگر آن توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران تامین می‌گردد.

رضایی گفت داد:ظرف ۱۵ روز آینده زیرساخت‌های قانونی گمرک را انجام پذیرد و  تا ماه آینده کلنگ احداث گمرک کاشان را بر زمین بزنیم.

رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرکات استان اصفهان در ابتدای این جلسه بیان داشت : از سال ۱۳۷۸ تاکنون کارمندان گمرک کاشان در محل استیجاری ، محدود و کوچک  مستقر می باشند و جهت ارزیابی کالا بدون داشتن امکانات لازم و در محوطه عمومی خیابان، به صادرکنندگان این شهرستان خدمت رسانی می نمایند .

وی اظهار داشت : از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۹۵ هزار و ۸۲۹ هزار تن به ارزش ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش  ۱۲۵درصد و از حیث وزن ۶۴درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به صادرات ۲۸۰ میلیون دلاری گمرک کاشان درسال ۹۹ و ۳۰۵ میلیون دلاری درسال ۹۸ تصریح کرد: احداث گمرک کاشان سال ۸۸ مصوبه هیات دولت داشته و زمین ۱۰ هکتاری در مجاورت ریل آهن و ۵ کیلومتری کاشان در سال ۹۱ توسط گمرک اصفهان خریداری شده است و در ادامه اذعان داشت : در سال ۹۸ مصوبه شورای برنامه ریزی استان اصفهان و شورای راهبری اقتصاد مقاومتی اخذ گردیده است.
وی گفت : با راه اندازی گمرک کاشان و انجام رویه های واردات‌ و ورود موقت در این گمرک هزینه های واحدهای تولیدی به شدت کاهش می یابد و با مصوباتی که امروز اتخاذ گردید امیدواریم تا یک ماه آینده شاهد کلنگ زنی این پروژه باشیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =