دیابت

عضو هیئت امنای موسسه خیریه دیابت اصفهان گفت: چاقی، سابقه فامیلی و کمر تحرکی ، فشارخون بالا، چربی خون بالا، تخمدان های پلی کیستیک ، سابقه دیابت بارداری و تولد نوزاد بیش از ۴ کیلوگرم از عوامل خطر بروز دیابت نوع ۲ است.

فرهاد گودرزیان در گفت و گو با خبرنگار ایراسین، با اشاره به اینکه بیماری دیابت یک بیماری است که در تمام دنیا رو به افزایش است، اعلام کرد: بالغ بر ۹۰ درصد بیماران دیابتی، دیابت نوع ۲ دارند.

وی گفت: زنان باردار به علت تغییرات هورمونی در دوران بارداری قند خونشان نسبت به قبل از بارداری مقداری بالاتر می رود اما این مقدار افزایش به اندازه ای نیست که بتوان آن ها را بیمار دیابتی به حساب آورد و تنها درصدی از آنها دچار دیابت بارداری می شوند.

این پزشک که سالهای سال است به ویزیت بیماران دیابتی مشغول است، گفت: بیماران دیابتی تا حد امکان انسولین خود را عوض نکنند زیرا که انسولین ها هر کدام یک طول مدت اثری دارد و بیماران باید در جایگزینی انسولین ها دقت کنند تا دچار مشکل نشوند و بدون تجویز پزشک اقدام به این کار نکنند.

کنترل دیابت تنها به کنترل قند خون اطلاق نمی شود 

وی بیان کرد: تنها با کنترل قند خون، دیابت و عوارض آن کنترل نمی شود بلکه همزمان باید جربی خون و فشارخون هم بررسی و کنترل شود.

گودرزیان اعلام کرد: همچنین بررسی سالیانه عوارض دیابت بر روی چشم، قلب و کلیه و اعصاب بدن نیز در بیماران دیابتی دارای اهمیت است.

عضو هیئت امنای موسسه خیریه دیابت اصفهان اعلام کرد: کنترل مطلوب دیابت با افزایش فعالیت های بدنی ، رژیم غذایی و کاهش استرس و داروی مناسب زیر نظر پزشک است .  

افزایش سن، ابتلا به دیابت را بالا می برد

وی افزود: با افزایش سن  به مرور هم سلولهای سازنده انسولین آسیب می بینند و هم مقاومت به انسولین در بدن افزایش می یابد. همچنین با افزایش سن شاهد کاهش متابولیسم بدن و کم تحرکی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =