علاءالدین میرمحمدصادقی

نائب رئیس اتاق تهران گفت: در دین اسلام بر مسئولیت اجتماعی تاکید شده است و صنایع با الگوگیری از شرکت فولاد مبارکه نسبت به رسالت اجتماعی متعهد باشند.

علاءالدین میرمحمدصادقی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: دین و اعتقاد مسلمانان بر همکاری و مسائل اجتماعی استوار است و بر طبق اصول دینی بنگاه های اقتصادی موظف هستند ۲۰ درصد از درآمد خالص خود را به اموراجتماعی اختصاص دهند تا فقر از جامعه ریشه کن شود.

وی افزود: اگر به دستورات دینی پایبند باشیم و این اصول را با ظرافت را اجراء کنیم مشکلاتی نظیر فقر در جامعه ظهور نمی کند.

نائب رئیس اتاق تهران تصریح کرد: اصحاب رسانه باید در تفهیم اهمیت و ضرورت مسئولیت اجتماعی توسط بنگاه های اقتصادی و صنایع بیش از پیش بکوشند تا با فرهنگ سازی این مساله در جامعه جا بیفتد.

وی اضافه کرد: نیاز است دولت و وزارت اقتصاد و دارایی هم هزینه های شرکت ها را درایفای مسئولیت اجتماعی به عنوان بخشی از دارایی و مالیات درنظر بگیرند تا نهضتی در ایفای مسئولیت های اجتماعی توسط بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ در کشور شکل بگیرد.

میرمحمدصادقی اقدام شرکت فولاد مبارکه در تامین ۱۳ هزار تن اکسیژن رایگان مراکز درمانی کرونا را تحسین کرد و گفت: شرکت فولاد مبارکه اقدام خوبی انجام داده است و سایر صنایع هم از این شرکت الگوبرداری کنند تا مشکلات جامعه کاهش یابد.

وی افزود: در گذشته هم با وقوع بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله و بیماری نظیر وبا بنگاه های اقتصادی و بازار در قالب مسئولیت اجتماعی اقدامات خیرخواهانه و مومنانه انجام می دادند و امروزه هم وظیفه صنایع و واحدهای اقتصادی است که نسبت به مسئولیت اجتماعی متعهد باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =