ویترین طلافروشی

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: از آنجا که طلا کاهش قیمت مورد انتظار خود را تجربه کرده است، در روزهای آتی نوسانات انس جهانی طلا، عرضه و تقاضا، و نرخ ارز داخلی می‌تواند باعث نوسان حداکثر ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت طلا در بازار داخلی شود. با این حال قیمت‌ها به عقیده من در حداقل ممکن قرار گرفته است.

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره قیمت طلا اظهار کرد: به طور کلی خبرهای سیاسی-اقتصادی، قیمت انس جهانی طلا و نرخ داخلی ارز در کنار عرضه و تقاضا از عوامل تاثیرگذار بر این بازار محسوب می‌شود.

وی افزود: قیمت‌ها اکنون نسبت به دو ماه گذشته کاهش چشمگیری داشته و به ثبات نسبی خوبی هم رسیده است. از آنجا که طلا کاهش قیمت مورد انتظار خود را تجربه کرده است، در روزهای آتی نوسانات انس جهانی طلا، عرضه و تقاضا، و نرخ ارز داخلی می‌تواند باعث نوسان حداکثر ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت طلا در بازار داخلی شود. با این حال قیمت‌ها به عقیده من در حداقل ممکن قرار گرفته است.

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با توجه به تعطیلی واحدهای صنفی در سراسر کشور، قیمت طلای داخلی در حال حاضر بر مبنای انس جهانی طلا و نرخ ارز داخلی تعیین می‌شود. بنابراین نقش عرضه و تقاضای به صفر رسیده است به بیان دیگر تنها عرضه وجود دارد اما تقاضایی برای این عرضه نیست.

پیش بینی قیمت تا طلا تا پایان هفته

بذرافشان در پیش‌بینی بازار طلا تا پایان هفته گفت: قیمت‌ها کاهش بسیاری را تجربه کرده است بنابراین در صورتی که انس طلا تغییر چندانی نداشته باشد، قیمت‌های فعلی تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. همچنین به عقیده من تا پایان هفته جاری، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به کمتر از ۹۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار به کمتر از ۹ میلیون تومان نخواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =