• ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
  • کد خبر: 13685
  • readingTime: ۲ دقیقه
انبار کلاف ورق خودرو چهارمحال و بختیاری

ایدرو در واکنش به نگرانی قطعه سازان در مورد تامین مواد اولیه، اعلام کرد که هیچ خللی در تأمین ورق فولادی صنایع خودرو ایجاد نخواهد شد.

به گزارش ایراسین و به نقل از ایدرو، در پی انتشار مطالبی در روزهای اخیر با محتوای نگرانی از تأمین ورق فولادی مورد نیاز سازندگان قطعات خودرو، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان متولی صنایع خودرو طی اطلاعیه ای اعلام کرد با تمهیدات در نظر گرفته شده و هماهنگی معاونت امور صنایع وزارت صمت فرآیند تأمین ورق‌های فولادی مورد نیاز قطعه سازان بدون اختلال استمرار می‌یابد.

با توجه به اینکه طبق شیوه نامه عرضه و تقاضای زنجیره فولاد مصوب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت انواع ورق‌های فولادی فقط به تولیدکنندگان محصولات فولادی اختصاص می‌یابد و فروش آن به غیر از تولیدکنندگانی که نیاز به این ماده اولیه دارند تخلف و ممنوع است، در راستای این شیوه نامه وزارت صمت از پاییز گذشته با فراخوان لازم واحدهای تولیدی مصرف کننده فولاد (به ویژه قطعه سازان خودرو) را به ثبت نام یا تکمیل و اصلاح مشخصات در سامانه بهین یاب برای اختصاص سهمیه فولاد و امکان تهیه از بورس کالا دعوت کرده است.

همچنین ایدرو و وزارت صمت طبق شیوه نامه مصوب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نسبت به تعیین مقادیر واقعی نیاز واحدهای تولیدی با تعامل واحدها در سامانه بهین یاب اقدام کرده اند.

در این میان تعداد محدودی از قطعه سازان به دلیل نداشتن پروانه بهره برداری، تفاوت نوع محصول تولیدی با پروانه و جواز فعالیت، نامتناسب بودن نیاز اعلامی با ظرفیت و امکانات تولید و یا عدم شفافیت مالی و نداشتن صورت‌های مالی حسابرسی شده و مواردی از این دست موفق به تکمیل فرآیند ثبت نام خود در سامانه بهین یاب نشده اند.

چون فروش ورق فولادی از طریق بورس کالا به تولیدکنندگان عضو سامانه بهین یاب انجام می‌شود، از این رو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و معاونت صنایع وزارت صمت طی نشست‌های متعدد با قطعه سازان و انجمن‌های فعال توافق لازم برای تأمین ورق فولادی این واحدها را تا رفع مشکلات ثبت نامی ایشان در مدت مورد تفاهم انجام داده است. لذا هیچ خللی در تأمین ورق فولادی صنایع خودرو ایجاد نخواهد شد.

بدیهی است ایدرو و وزرات صمت در راستای راهبرد سال مبنی بر مانع زدایی و پشتیبانی از تولید در مسیر تأمین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی و قطعه سازان فعال که شفافیت عملیاتی لازم را رعایت می‌کنند مساعدت لازم را با روحیه تعامل برقرار کرده و در عین حال در اجرای مصوبه ستاد اقتصادی دولت و کاهش هرنوع زمینه سوداگری یا سو استفاده از مواد اولیه خارج از مسیر تولید محصول با جدیت و منطق شفاف سازی عمل خواهد کرد.

گفتنی است؛ چندی پیش دبیر انجمن قطعه سازان، از کاهش مواد اولیه مورد نیاز واحدهای قطعه سازی و اتمام ذخایر واحدها تا خرداد ماه سال جاری خبر داده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =