دکتر کلیدری معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موج چهارم کرونا در اصفهان کشنده تر و پیچیده تر از موج های سهمگین قبلی است و سرعت انتقال کرونا و مرگ و میرهای ناشی از آن افزایش یافته است.

بهروز کلیدری در گفت و گو با خبرنگار ایراسین نسبت به روند فزاینده شیوع کرونا جهش یافته در استان اصفهان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: در روز گذشته با بروز و همه گیری غیرقابل باور کرونا نسبت به ماه های گذشته مواجه شدیم.

وی افزود: در طی ده روز گذشته شناسایی بیماران مبتلا به کرونا روند تصاعدی به خود گرفته است به گونه ای که در روز نخست فروردین ماه ۲۵۰ بیمار جدید شناسایی شد که در روز یازدهم فروردین ماه به هزار و ۴۰۰ بیمار جدید درسطح استان اصفهان طی شبانه روز افزایش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش دو برابری بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان اصفهان در ده روز گذشته تصریح کرد: هر روز یا دو روز یک بار ۱۰۰ مورد جدید بیمار بستری شده کرونا در بیمارستانهای استان اصفهان اضافه می شوند که این روند نشان از سرعت انتشار ویروس جهش یافته کرونا است.

وی باز هم بر روند فزاینده ابتلا به کرونا در استان اصفهان ابراز نگرانی کرد و گفت: به طور غیرقابل باوری سرعت شیوع کرونا در استان اصفهان افزایش یافته است و در یک سال اخیر  چنین تجربه ای را نداشتیم.

کلیدری گفت: روند تصاعدی ابتلا به کرونا در استان اصفهان قابل مقایسه با موج گیری های گذشته نیست به طوری که در موج سنگین مهر و آبان هر یک هفته تعداد بیماران بستری شده در بیمارستانهای استان اصفهان ۱۰۰ نفر افزایش می یافت که در موج چهارم این زمان به دو روز کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش شهرهای نارنجی و قرمز در استان اصفهان افزود: در شهر اصفهان، ظرفیت پذیرش بیمارستان ریفرال خورشید تکمیل شده است و متاسفانه بخشی از بیمارستان الزهرا هم به مدار درمان بیماران کرونایی وارد شده است و با این روند تزایدی شیوع کرونا در اصفهان در آینده بسیار نزدیک تمام بیمارستانهای استان اصفهان به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص می یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: سرعت ابتلا به کرونا افزایش یافته است و کافی است فردی ۱۰ دقیقه در مجاورت فرد ناقل کرونا قرار بگیرد و اکثر افراد در جمع به این بیماری مبتلا می شوند و این اتفاق را می توان در مراجعات خانوادگی مشاهده کرد.

وی افزود: با این روند فزاینده شیوع کرونا، قطعا طی هفته های آتی شاهد مرگ روزانه ۵۰ الی ۱۰۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا خواهیم بود.

کلیدری با اشاره به اینکه مرگ و میرهای ناشی از کرونا تمام طیف سنی را دربر می گیرد، گفت: عادی انگاری توسط شهروندان به ویژه در دهه سوم اسفندماه، مسافرت و دورهمی های عید نوروز از عوامل رشد فزاینده شیوع کرونا در استان اصفهان است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۵ هزار دوز واکسن در استان اصفهان تزریق شده است که نسبت به جمعیت استان ناچیز است چراکه تا پایان ۱۴۰۰ درگیر بیماری کرونا هستیم . تا واکسیناسیون ۵۰ درصدی جمعیت استان اصفهان راه طولانی در پیش است و تا واکسینه نشدن جامعه بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی تاکید می شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کرمی IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    0 0
    باسلام و عرض ادب اگر واقعا این اتفاق دارد می افتد خواهشا ببندید باتشکر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =