بومی سازی

رئیس بومی سازی شرکت فولاد مبارکه گفت: در سال 1380 بالغ بر 30 درصد از قطعات یدکی و تجهیزات شرکت فولاد مبارکه از داخل تامین می شد که امروزه بیش از 80 درصد این قطعات با تکیه بر دانش داخلی بومی سازی شده است.

مسیب فروغی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه از بدو تاسیس با نگاه بهره گیری از توان داخلی در راستای بومی سازی گام برداشت، اظهار کرد: نگاه فولاد مبارکه همزمان با افزایش و بهبود تولید با پشتیبانی حداکثری از ظرفیت داخلی بود.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه همواره با فراخوانها و دعوت از متخصصان و کارشناسان و شرکت های دانش بنیان در سنوات اخیر نسبت به بومی سازی، اقدامات ارزنده ای انجام داده است.

رئیس بومی سازی فولاد مبارکه با بیان اینکه در دهه هشتاد ساختار بومی سازی در شرکت فولاد مبارکه مطرح شد و گفت: ساختار تعریف شده بومی سازی در دفتر تعمیرات و نگهداری شرکت فولاد مبارکه به فعالیت پرداخت که در آن زمان هنوز شرکت های علمی و تحقیقاتی به بلوغ نرسیده بودند و با تکیه بر متخصصان شرکت فولاد مبارکه نقشه راه بومی سازی قطعات و تجهیزات پیشرفت داشت.

نگاه توسعه محور بومی سازی با تشدید تحریم ها

وی بیان داشت: با تشدید تحریم ها در دهه نود، بومی سازی با نگاه توسعه محور و بهره مندی از توان حداکثری دانش بومی پیش رفت و ساختار بومی سازی به صورت متمرکز و با تاکید بر بومی سازی تمام اقلام مورد نیاز فولاد مبارکه اصلاح شد.

فروغی با اشاره به بازنگری واحد بومی سازی در سالهای اخیر گفت: رصد خریدهای خارجی و پایش متخصصان و تغییر روشهای همکاری باعث شد تا اوائل زمستان بیش از 90درصد تجهیزات با اتکا به توان داخلی تامین می شود.

وی افزود: بالغ بر 80 درصد ارقام ریالی تجهیزات و قطعات موردنیاز شرکت فولاد مبارکه از طریق داخل انجام می شود.

کارگروهی رمز موفقیت بومی سازی 

رئیس بومی سازی فولاد مبارکه با تاکید بر کارگروهی در ساختارهای بومی سازی مهم است و این مهم در واحد بومی سازی شرکت فولاد مبارکه تجلی یافته است، گفت: تسهیل کننده و هماهنگی و پی گیری ساختارهای بومی سازی با تشکیل تیم های بومی سازی و متناسب با ماهیت هر کالا تیم تخصصی بومی سازی تشکیل می شد.

وی بیان داشت: اعضای تیم بومی سازی شرکت فولاد مبارکه از کارشناسان و متخصصان بومی سازی و ناحیه مصرف کننده آن کالا و خرید و سازنده هستند که در این تیم مشکلات فنی و فرایند ساخت و شرایط تست بررسی می شود که خوشبختانه بیش از 95 درصد بومی سازی با موفقیت همراه است.

فروغی با اعلام اینکه در شرایط تحریمی یک ساعت توقف هم به علت نبود قطعه، تجهیزات و کالا صورت نگرفت، گفت: چابکی در بومی سازی شرکت فولاد مبارکه را می توان به ویژه در دوسال اخیر به وضوح مشاهده کرد به گونه ای که در سال جاری بیش از یک هزارو 500 قطعه و تجهیزات در شرکت فولادمبارکه بومی سازی شده است.

وی افزود: در سال 1380 بالغ بر 30 درصد از قطعات یدکی و تجهیزات شرکت فولاد مبارکه از داخل تامین می شد که امروزه بیش از 80 درصد این قطعات با تکیه بر دانش داخلی اتقا یافته است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =