دکتر بصیری

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان درخصوص جایگاه صنعت فولاد در ایران گفت: تمام کارخانه‌های فولادی در کشور به ویژه فولاد مبارکه اصفهان که یک مجتمع بسیار عظیم و منحصر به فرد در ایران است، نقش اساسی در توسعه به ویژه در توسعه زیرساختی کشور و ساخت و سازها دارند.

محمد حسین بصیری با بیان این مطلب در گفت وگو با ایراسین اظهار کرد: صنایع فولاد در ایران جزو صنایع مادر محسوب می‌شوند و عامل اصلی توسعه در ایران هستند. یکی از معیارهای توسعه در هر کشور و از شاخص های توسعه یافتگی میزان ساخت و ساز است؛ این در حالیست که زیر بنای این ساخت و سازها، شرکتهای فولادی همچون فولاد مبارکه اصفهان هستند.

به گفته، خوشبختانه کل زنجیره فولاد در کشور بومی سازی شده است. این در حالیست که باید اشاره شود که از معدن تا تولید فولاد و محصولات فولادی نزدیک به 10 ها پروسه وجود دارد و هر حلقه ای از این زنجیره هزاران اشتغال مستقیم و 3 تا 5 برابر آن نیز اشتغالزایی غیر مستقیم به همراه خود می آورند.

بصیری ادامه داد: بنابراین صنعت فولاد یکی از کلیدهای توسعه کشور است، از سوی دیگر شرکت های فولادی در ایران همچون فولاد مبارکه اصفهان و ذوب آهن همت بسیاری در این صنعت داشتند و با کمک مدیران و کارشناسان خوب در این صنعت ریشه دار و قدیمی به خوبی عمل کردند که یکی از نتایج مهم آن تولید ورق فولادی به عنوان یکی از محصولات کلیدی در کشور توسط فولادمبارکه اصفهان است که مورد نیاز صنایعی همچون خودروسازی، لوازم خانگی و... قرار می‌گیرد.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان نیز در صنعت ریل سازی عملکرد موفق داشته است؛ لازم به یادآوری است که ما طی سال‌های گذشته حتی برای ریل مورد نیاز در معادن مشکل داشتیم و باید آن را با هزینه های بالا وارد می کردیم.

به گفته مدیرعامل شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان، در این ایام، تحریم صنعت فولاد که یک صنعت مستقل، خودکفا و بومی است، یک افتخار برای کشورمان به شمار می آید. چرا که مشاهده می‌کنیم در دوران تحریم صنایع فولادی کشور همچون فولاد مبارکه اصفهان با وجود مشکلات ناشی از تحریم، این شرکت توانسته عملکرد خوبی در حوزه صادرات داشته باشد و منجر به ارزآوری برای کشور شود.

گفتنی است شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان بزرگترین تولید کننده در ایران، خاورمیان و همچنین شمال افریقا شناخته شده و با تولید محصولات مختلف و متنوع در عرصه فولاد نیاز بسیاری از صنایع بزرگ کشور همچون خودروسازان، صنایع لوازم خانگی، صنعت ساخت و ساز و... را تامین کرده و کشور را از واردات انواع ورق بی نیاز ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =