خودروهای چینی

زمزمه‌های توقف تولید برخی خودروهای مونتاژی به دلیل نبود مشتری طی هفته‌های اخیر در فضای مجازی به گوش می‌رسد. علیرضا جلوانی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان در این‌باره گفت: کاهش تقاضا برای خودروها اعم از تولید داخل و مونتاژی صحت دارد ولی ماجرای توقف تولید در حد صحبت است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، رکود همچنان بازیگر اصلی بازار خودرو است تا این بازار یکی از راکدترین پاییزهای تاریخ را سپری کند. فعالان بازار از کاهش شدید تقاضا می‌گویند و وضعیت فعلی بازار چهارچرخ‌ها را متاثر از آینده نامعلوم واردات می‌دانند. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد روز گذشته انواع خودروهای تولید داخل بدون تغییر و با همان ارقام سابق معامله شدند؛ به طوری‌ که ساینا دنده‌ای اس با نرخ ثابت ۳۶۰ میلیون تومان، کوییک آر اتوماتیک هاچ‌بک‌ اقتصادی سایپا بدون تغییر با قیمت ۴۵۴ میلیون تومان، سمند سورن پلاس بنزینی، سدان‌ پرفروش ایران‌خودرو با بهای هفته قبل یعنی ۵۸۹ میلیون تومان و پژو پارس LX TU۵ با نرخ ۶۴۶ میلیون تومان در بازار خودرو برای فروش عرضه شدند. علیرضا جلوانی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان در توصیف وضعیت فعلی بازار خودرو به خبرنگار ایراسین گفت: بازار خودرو از حدود دو سه ماه گذشته در رکود به سر می‌برد و معاملات به ندرت انجام می‌شود. اکنون معاملات فعلی بازار به اتومبیل‌هایی در رنج قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص دارد و بیشتر خودروهای تولید داخل با قیمت پایین مشتری دارند.

بازار خودروهای چینی راکدتر از راکد

براساس مشاهدات میدانی در بازار خودروهای چینی و مونتاژی نیز خبری از تغییرات قیمتی نیست و روز گذشته آریزو پنج توربو با بهای یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان، جک اس پنج نیوفیس با نرخ یک میلیارد و ۳۱۶ میلیون تومان و فیدلیتی پرایم نیو پنج نفره کراس‌اوور محبوب بهمن موتور با قیمت هفته قبل یعنی یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید. رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با اشاره به رکود سنگین بازار خودروهای چینی توضیح داد: اوضاع بازار خودروهای چینی به مراتب نامناسب‌تر از اتومبیل‌های تولید داخل است و معاملات انگشت‌شماری در بازار این خودروها صورت می‌گیرد.

وی درخصوص بازار خودروهای مونتاژی دست دوم نیز بیان داشت: زمانی که بازار خودروهای داخلی دست‌ دوم راکد است، بدون شک اتومبیل‌های چینی کارکرده هم مشتری ندارند.

بنابه اعلام شرکت مدیران خودرو، به دلیل عدم توجیه اقتصادی و اتمام موجودی قطعات، روند تولید خودرو تیگو هشت پرو به طور کامل متوقف شده است. حال زمزمه‌های توقف تولید دیگر خودروهای مونتاژی مدیران‌خودرو به دلیل نبود مشتری در فضای مجازی به گوش می‌رسد که جلوانی در این‌باره گفت: نبود مشتری برای این خودروهای مونتاژی صحت دارد ولی ماجرای توقف تولید شماری دیگر خودروهای چینی در حد صحبت است. البته تولیدکنندگان طرح‌های فروش اقساطی برای عرضه خوردوهای مونتاژی برگزار کرده‌اند که با استقبال خوبی مواجه شد.

هفته گذشته چهار محصول روسی لادا در کشور رونمایی شد که بزودی مهمان بازار خودرو کشور خواهند شد. دراین میان برخی از کارشناسان از رقابت این چهارچرخ‌ها با خودروهای چینی در آینده نزدیک می‌گویند؛ به عقیده آن‌ها خودروهای روسی در گروه محصولات اقتصادی قرار می‌گیرند و از لحاظ کیفی و مشخصات فنی در سطح پایینی نسبت به اتومبیل‌های مونتاژی قرار دارند که این موضوع می‌تواند شوک مثبتی به بازار مونتاژی‌ها وارد کند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف امیری IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    نه قطعه دارند نه کیفیت دارند قیمت قطعاتشون بالاست خودشونم گرون خب معلومه کسی زیر بار خرید مونتاژیا نمیره یه پراید راحت بخرید همه چیزش همه جا هست آسوده و راحت باشید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =