• ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
  • کد خبر: 45068
  • readingTime: ۳ دقیقه
بازار پوشاک

قیمت‌های دو و سه میلیون تومانی برای یک قلم لباس گرم تا سه چهار سال قبل در پاساژهای لوکس نصف‌جهان عجیب به‌ نظر نمی‌رسید. ولی پای این قیمت‌ها امروز به فروشگاه‌های معمولی اصفهان باز شده است. بررسی‌های میدانی از بازار پوشاک اصفهان از افزایش چشمگیر قیمت لباس گرم حکایت می‌کند تا جایی‌ که یک کارمند باید یک ماه حقوق خود را بابت خرید یک دست لباس گرم بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، معابر پیاده‌روی خیابان‌ها و راهرو پاساژهای پرطرفدار اصفهان در این عصرهای پاییزی به پرترددترین نقاط شهر تبدیل می‌شوند و افزایش قیمت‌ها دست‌کم پاساژگردی را در اصفهان از سکه نینداخته است. طبق روال همیشه لباس‌فروشی‌های زنانه پرترددترین فروشگاه‌های شهر هستند البته قیمت‌های بالا اجازه نمی‌دهد همه مراجعه‌کنندگان با دست پر از فروشگاه خارج شوند. با ‌این حال بازار پوشاک در مقایسه با سال گذشته شلوغ و گرم‌تر است. به گفته فروشگاه‌داران عرضه پوشاک با مد متفاوت و جدید دلیل اصلی بیشتر شدن رفت‌وآمدهاست ولی ارتباطی بین این شلوغی با دخل مغازه‌ها وجود ندارد و تقاضا برای پوشاک گرم در اصفهان بالا نیست.

قیمت بالا، وجه اشتراک اتیکت لباس‌ها

قیمت بسیار بالا و به تعبیر بسیاری نجومی وجه اشتراک تمام اتیکت لباس‌های گرم در اصفهان است؛ پالتوهای فوتر با ساده‌ترین طراحی به سبک کت‌های مردانه روانه بازار شده‌اند ولی همین طراحی ساده قیمت‌شان را از دو میلیون تومان بالاتر برده تا ناقابل با بهای ۲میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا حوالی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش برسند. در این‌میان بارونی‌های زنانه در ویترین تمامی فروشگاه‌ها خودنمایی می‌کنند، بارونی‌هایی که ترند سال شده و گل سرسبد بازار پوشاک گرم به حساب می‌آیند. خرید یک بارونی ساده دست کم ۷۴۰ هزار تومان آب می‌خورد و در بیشتر فروشگاه‌های شهر اتیکت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی بر روی آستین بارونی‌ها به چشم می‌خورد. با این‌حال به گفته فروشگاه‌داران تقاضا برای بارونی‌های بلند زنانه به نسبت بالاست.

کاپشن‌های کوتاه و بلند بی‌هیچ پیچیدگی در دوخت ۹۸۰ هزار تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پالتوهای سوئیت بسته به جنس پارچه و تمیزی دوخت ۵۹۰ هزار تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارند. کم‌ترین قیمت بلوز و کراپ‌های بافت ساده ۱۹۹ هزار تومان است و خرید یک شال بافت مطابق مد و طراحی جدید سال بیش از ۳۵۰ هزار تومان آب می‌خورد.

در مردانه‌فروشی‌ها اگر سراغ پالتو و کاپشن‌ها بروید از همان ابتدا باید دور قیمت‌های کم‌تر از یک میلیون تومان را خط بکشید؛ حتی برای یک پالتو فوتر ساده بدون آستر یا کاپشنی با کیفیت دوخت متوسط.

کت و کاپشن‌های مردانه ترند سال حوالی ۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. در مقابل در فروشگاه‌های پوشاک مردانه هنوز با ۳۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان امکان خرید یک پلیور بافت وجود دارد و قیمت شلوار کتان و جین از ۵۹۰ هزار تومان شروع می‌شود. ست‌های هودی و شلوار مردانه نیز بسته به جنس از ۵۵۰ هزار تا بالاتر از یک میلیون تومان قیمت خورده‌اند.

در فروشگاه‌های پوشاک بچگانه شهر نیز بساط قیمت‌های بالا پهن است و یک بلوز و شلوار پاییزی با قیمت کم‌تر از ۳۰۰ هزار تومان به فروش نمی‌رسد. قیمت بلوزهای بافت دخترانه و پسرانه از ۳۰۰ هزار تومان، هودی‌های توکرکی از ۴۰۰ هزار تومان، ست هودی و اسلش بچگانه از ۵۱۰ هزار تومان شروع می‌شود و شلوارهای کتان و جین بچگانه از حدود ۳۵۰ هزار تومان تا نزدیک یک میلیون تومان قیمت دارند. اگر سراغ کاپشن‌های بچگانه بروید، باید به بودجه حداقل ۷۵۰ هزار تومانی فکر کنید و این بودجه برای مدل‌های جدید به میلیونی تبدیل می‌شود.

پای گرانی در کفش‌های زمستانی

این روزها ویترین کفش‌فروشی‌های شهر هم تغییر کرده و کفش و صندل‌های تابستانی جای خود را به بوت‌ها و کفش‌های گرم زمستانی داده است. به تعبیر بسیاری از خریداران بوت و چکمه‌های زمستانی قیمتی فضایی پیدا کرده‌اند! مشاهدات میدانی از راسته کفش فروشی‌های اصفهان نشان می‌دهد قیمت یک نیم بوت ساده با طراحی جدید بیش از ۶۰۰ هزار تومان است و اگر بخواهید یک بوت بلند خریداری کنید باید بیش از یک میلیون تومان بپردازید. درمیان شماری از کفش‌فروشان شهر اجناس سال گذشته را به حراج گذاشته‌اند و بوت‌هایی با قیمت کم‌تر از ۵۰۰ هزار تومان نیز در بازار پیدا می‌شود. ولی تعداد این بوت‌های حراجی زیاد نیست و به سرعت به فروش می‌رسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =