بازار پوشاک

رضا باطنی، نایب رئیس سابق اتحادیه پوشاک اصفهان می‌گوید: پوشاک‌فروشان طبق مجوز اتحادیه باید فروش فوق‌العاده خود را در انتهای هر فصل برگزار کنند ولی برخی از فروشندگان زمانی دست به حراج می‌زنند که هنوز یک ماه از عرضه اجناس جدید نگذشته است. درحقیقت پوشاک‌فروشان به دلیل نبود مشتری مجبور به برگزاری فروش فوق‌العاده زودتر از زمان مقرر هستند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، حراج آخر فصل پوشاک در بازار اصفهان آغاز شده است و این درحالیست که تابستان تازه به نیمه خود رسیده است. این روزها بر شیشه و ویترین بسیاری از لباس‌فروشی‌های سطح شهر کاغذ تخفیف به چشم می‌خورد؛ تخفیف‌های ۳۰، ۴۰ و گاهی ۷۰ درصدی که بر روی قیمت پوشاک تابستانی اعمال شده است. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد پوشاک فروشان مجازی نیز از قافله عقب نمانده و جشنواره‌های فروش پایان فصل را به صورت گسترده برگزار کرده‌اند. ولی علت برگزاری حراج پایان فصل در نیمه تابستان چیست؟

رضا باطنی، نایب رئیس سابق اتحادیه پوشاک اصفهان در پاسخ به این سوال به خبرنگار ایراسین می‌گوید: پوشاک‌فروشان طبق مجوز اتحادیه باید فروش فوق‌العاده خود را در انتهای هر فصل برگزار کنند ولی برخی از فروشندگان زمانی دست به حراج می‌زنند که هنوز یک ماه از عرضه اجناس جدیدشان نگذشته است. درحقیقت پوشاک‌فروشان به دلیل نبود مشتری مجبور به برگزاری فروش فوق‌العاده زودتر از زمان مقرر هستند.

نایب رئیس سابق اتحادیه پوشاک با اشاره به خارج شدن پوشاک از اولویت خرید مردم، توضیح می‌دهد: وضعیت بازار پوشاک، رونق یا رکود و کسب وکار پوشاک‌فروشان ارتباط مستقیم با وضعیت اقتصادی مردم دارد. اکنون پوشاک در اولویت مردم قرار ندارد. در شرایط حاضر تقاضا برای پوشاک بالا نیست و فروشندگان برخلاف میل باطنی دست به فروش فوق‌العاده تحت عنوان حراج پایان فصل زده‌اند.

پوشاک در اولویت خرید مردم نیست

باطنی ادامه می‌دهد: عرضه پوشاک با قیمت پایین یا همان حراجی سود چندان زیادی به دنبال ندارد؛ درحال حاضر قیمت مانتو بسته به مدل و جنس از ۳۰۰ هزار تومان شروع و تا دو و سه میلیون تومان می‌رسد؛ برای‌نمونه فروشنده باید در حراج مانتویی که ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده را با بهای ۴۰۰ هزار تومان عرضه کند، همین مانتو تخفیف ‌خورده نیز مشتری زیادی ندارد زیرا همانطور که گفته شد پوشاک در اولویت نیست. بسیاری به‌جای پوشاک در ازای خرید اقلام خوراکی هزینه می‌کنند.

رصد بازار پوشاک اصفهان نشان می‌دهد از تعداد لباس‌فروشی‌های سطح شهر کاسته شده و بسیاری از فروشگاه‌ها به اغذیه‌فروشی تغییر پیدا کرده‌اند. نایب رئیس سابق اتحادیه پوشاک با تاکید بر این موضوع بیان می‌دارد: بازار پوشاک ظاهری فریبنده و جذاب دارد و بسیاری باتوجه به ظاهر آن وارد این حوزه می‌شوند. درمقابل این افراد به یک سال نکشیده، درخواست ابطال پروانه کسب خود را می‌دهند چراکه به باطن این بازار پی می‌برند. براساس آمار و ارقام اتحادیه در سال‌های گذشته بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از کسبه برای ابطال پروانه کسب خود اقدام کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =