• ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
  • کد خبر: 46204
  • readingTime: ۳ دقیقه
حراج جمعه سیاه

این روزها از در و دیوار شهر گرفته تا فضای مجازی و حتی پیامک‌های گوشی خبر از برگزاری یک حراج بزرگ می‌دهد: «بلک فرایدی» معروف به جمعه سیاه که از اواخر آبان ماه در اصفهان آغاز شده و تا هفته اول آذر ماه ادامه خواهد داشت.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین، سعیده غفاری: سوم آذر مصادف با ۲۴ نوامبر به بلک فرآیدی معروف است یعنی جمعه سیاه. فروشگاه‌های بین‌المللی در این روز بزرگ‌ترین حراج‌های سال را برگزار می‌کنند ولی کسبه اصفهانی از اواخر آبان ماه به استقبال این روز رفته‌اند تاجایی‌ که روز سیاه قیمت‌ها به هفته سیاه مبدل می‌شود. بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در حراج جمعه سیاه نصف جهان، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد با تخفیف ۱۰ تا ۹۹ درصدی عرضه می‌شود که در دسته مد و پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و کالاهای سلامت اقلام بیشتری با تخفیف‌های بالا به چشم می‌خورد. کمترین میزان تخفیف نیز به گجت‌های هوشمند و طلا و جواهرات اختصاص دارد.

پوشاک‌فروشان سکان‌دار جمعه سیاه در نصف‌جهان

فروشگاه‌های آنلاین تا چند سال قبل تنها سکان‌دار حراج جمعه سیاه در کشور بودند ولی کسب‌وکارهای فیزیکی نیز طی سال‌های گذشته به بازیگران این قصه پیوسته‌اند. حراج جمعه سیاه در سال جاری زودتر از سال‌های گذشته در اصفهان برگزار شده است تاجایی‌که جشنواره فروش در بعضی از فروشگاه‌های اصفهان از ۲۷ آبان ماه شروع شده و به گفته بازاریان تا ۷ آذرماه نیز ادامه خواهد داشت. بررسی میدانی از وضعیت جمعه سیاه در نصف جهان نشان می‌دهد پوشاک فروشان رتبه اول را در برگزاری این حراج‌ها در سال جاری دارند و فعالان این صنف انواع پوشاک پاییزی و نیم بوت‌های زنانه و مردانه را با تخفیف ۳۰ تا ۹۰ درصدی یا در طرح‌هایی از قبیل یکی بخر دوتا ببر به فروش می‌رسانند. رتبه دوم جشنواره‌های فروش جمعه سیاه در سال جاری نیز به لوازم آرایشی و بهداشتی و کالاهای سلامت تعلق می‌گیرد؛ فروشگاه‌های لوازم آرایشی و تعدادی از داروخانه‌های شهر تبلیغ‌هایی با مضمون عرضه انواع محصولات پوستی تا ۶۰ درصد تخفیف بدون محدودیت را منتشر کرده‌اند؛ البته تعداد اقلام با برندهای معروف در حراج جمعه سیاه داروخانه‌ها کم است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای موادغذایی نیز در رتبه سوم حراج‌های جمعه سیاه ۱۴۰۲ قرار می‌گیرند و بنرهایی با مضمون حراج انواع روغن خوراکی، رب گوجه فرنگی، برنج، مواد شوینده و... در سردر بسیای از فروشگاه‌های موادغذایی اصفهان نصب شده است. در مقابل بررسی‌های میدانی از کاهش تعداد حراج‌های جمعه سیاه در صنف لوازم دیجیتال و گجت‌های هوشمند حکایت می‌کند و فعالان این صنف تنها اجناس قیمت پایینی مانند هدفون، گارد، گلس و امثال آن را با درصدهای تخفیف محدودی در جشنواره فروش بلک فرآیدی جای داده‌اند. آژانس‌های مسافرتی نیز از این فرصت استفاده کرده‌اند تا بر رونق کسب وکار خود بیفزایند و شماری از تورهای داخلی را با تخفیف‌های ۵ تا ۱۰ درصدی می‌فروشند.

جمعه سیاه

مشاغل خدماتی بازیگران جدید جمعه سیاه در نصف‌ جهان

تخفیف‌های جمعه سیاه در اصفهان فقط مختص کالاهای مصرفی نیست و مشاغل خدماتی نیز به جمع بازیگران این حراج پیوسته‌اند. مشاوره حقوقی از جمله خدماتی است که در جمعه سیاه می‌توان از آن بهره برد. همچنین شماری از مراکز روانشناختی بر روی قیمت مشاوره خود تخفیف‌هایی به مناسبت جمعه سیاه در هفته ابتدایی آذرماه اعمال کرده‌اند. البته مشاغل خدماتی در جمعه سیاه فقط ۵ تا ۱۰ درصد برای خدمات خود تخفیف قائل شده‌اند و تمامی خدمات به صورت آنلاین ارائه می‌شود.

آماده‌باش فروشگاه‌های اینترنتی برای جمعه سیاه

این روزها در و دیوار فضای مجازی خبر از برگزاری یک حراج بزرگ می‌دهد، حراجی به نام جمعه سیاه که از یکم آذر ماه ۱۴۰۲ به مدت یک هفته در فروشگاه‌های اینترنتی برپا خواهد شد. در این میان فروشگاه‌هایی با شهرت بیشتر در فضای مجازی، ظرفیت سرور و پردازش سایت خود را به همراه سرعت ارسال کالا تا چند برابر افزایش داده‌اند تا طبق ادعای مسئولان آن‌ها تجربه‌ای تکرار نشدنی برای کاربران در رویداد «بزرگ‌ترین حراج سال» رقم خورد. طبق بررسی‌های میدانی انواع و اقسام کالاها اعم از پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، کالاهای سلامت، لوازم آشپرخانه، لوازم التحریر و... با درصدهای تخفیف مختلفی یا در طرح‌های فروشی مانند دوتا بخر پنج‌تا ببر و امثال آن در فروشگاه‌های آنلاین از یکم آذرماه عرضه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =