• ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
  • کد خبر: 45364
  • readingTime: ۲ دقیقه
تاناکورا

یک تا دو میلیون تومان کف قیمت کاپشن در بازار پوشاک اصفهان‌ است، کاپشن‌های با کیفیت‌تر تا بیش از ۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. امروز بسیاری از برندهای ایرانی نیز کاپشن و پالتو با قیمتی کمتر از ۳ میلیون تومان ندارند ولی تاناکورا فروشان کاپشن‌ برنددار اروپایی یا آمریکایی را با بهای کمتری می‌فروشند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مغازه‌هایی کوچک در طبقات بالا یا زیرزمین پاساژها بهترین مکان برای فروش تاناکوراست. کار آنها قانونی نیست در نتیجه تلاش می‌کنند جلوی چشم نباشند. بسیاری از آنها نیز از بازار فیزیکی شهر به شبکه‌های اجتماعی مهاجرت کرده‌اند. آنها آنقدر مشتری دارند که اگر در متروکه‌ترین پاساژهای شهر فعال باشند هم وقت برای سر خواراندن ندارند به ویژه اکنون که فصل خرید کاپشن‌ است. یک تا دو میلیون تومان کف قیمت کاپشن در بازار پوشاک اصفهان‌ است، کاپشن‌های با کیفیت‌تر تا بیش از ۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند. امروز بسیاری از برندهای ایرانی نیز کاپشن و پالتو با قیمتی کمتر از ۳ میلیون تومان ندارند ولی تاناکورا فروشان کاپشن‌ برنددار اروپایی یا آمریکایی را با بهای کمتری می‌فروشند.

قیمت‌گذاری اجناس تاناکورا فرمول خاصی ندارد، یک کاپشن هرچه کیفیت بالاتری داشته‌ باشد با قیمت بالاتری عرضه‌ می‌شود ولی قیمت‌ها نسبت به کاپشن‌های نو در بازار داخلی کمتر است. یکی از فروشگاه‌داران کاپشنی برند CK را با قیمتی تنها ۱ میلیون تومان برای فروش گذاشته‌ بود، یکی دیگر از تاناکورا ‌فروشان نیز مدعی بود کاپشن روسی می‌فروشد. این فروشنده می‌گوید: کاپشنی آورده‌ام که در سرمای روسیه استفاده می‌شود، در ایران یک عمر دوام می‌آورد. اینکه این اجناس چگونه وارد کشور می‌شوند؟ فروشندگان دو پاسخ متفاوت دارند. برخی مدعی‌اند اجناس تاناکورا را از پاکستان می‌خرند مستقیم به ایران می‌آورند. یکی از این فروشندگان می‌گوید: بازار تاناکورا در چابهار و جوانرود برپاست ولی اگر قیمت مناسب‌تر بخواهی باید مستقیم از پاکستان وارد کنید. برخی نیز اجناس فروشی خود را به عنوان "ته‌ لنجی" نام‌گذاری می‌کنند. یکی دیگر از فروشندگان در این‌باره می‌گوید: گناوه یا بنادر جنوبی دیگر، لنج‌داران گاهی با خود اجناس تاناکورا می‌آورند.

بازار سکه کاپشن‌های تاناکورا

تاناکورا داران از چند هفته‌ قبل کاپشن‌ها را در ویترین زمستانی خود قرار دادند. حاشیه سود این کاپشن‌ها مشخص نیست و بسته به محموله خریداری شده‌ دارد. بعضی از فروشگاه‌داران می‌گویند تاناکورا را به صورت کیلویی می‌خرند و برخی دیگر مدعی‌اند سود فروش کاپشن تاناکورا بیش از ۱۰۰ درصد است. یکی از این فروشندگان گفت: گاهی جنس زیاد است و ناخدا بخشنده می‌شود مثلا صد کیلو بار را به قیمت ناچیزی می‌فروشد و گاهی چون جنس کمتر است قیمت فروشنده‌ بیشتر می‌شود. گفت‌وگو با بازاریان نشان می‌دهد پایین‌ترین قیمت‌ها در بازارهای مرزی پاکستان است. امسال متوسط قیمت خرید کاپشن برای تاناکورا فروشان کمتر از ۵۰۰ هزار تومان بود و در بعضی از بارهای خوش‌قیمت به ۲۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد ولی قیمت فروش کمتر از ۱ میلیون تومان نیست.

بسیاری از فروشگاه‌داران فعال در این زمینه فقط یکی دو روز در هفته کار می‌کنند. یکی از این فروشگاه‌داران گفت: وقتی جنس می‌آوریم روز اول و دوم تمام می‌شود و دیگر دم مغازه نمی‌آییم. بررسی‌های میدانی صحت این ادعا را تایید می‌کند زیرا وقتی تاناکورا فروشان در صفحات شبکه‌های مجازی خود خبر می‌دهند اجناس جدید رسید، موجودی آنها در زمان کوتاهی تمام می‌شود، ضمن اینکه امسال با افزایش قیمت کاپشن، تقاضا برای کاپشن‌های تاناکورا بیشتر بود. یکی از تاناکورا داران معروف شهر در این‌باره گفت: مدت موجودی کاپشن در مغازه کمتر از چند ساعت است، امسال هرچه آوردیم سریع به فروش رفت. گاهی برند کاپشن‌های تاناکورا معروف است و گاهی کاپشن‌ها برندهای گمنامی دارند ولی تقاضا برای همه آنها بالاست. امسال تاناکوراداران در متروکه‌ترین پاساژهای شهر پیش‌ از اینکه کاپشن‌های دست‌دوم اروپایی و آمریکا را روی چوب لباسی آویزان کنند، خریداران برای خرید آنها صف می‌کشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =