جوراب

سید علی اصغر بهبهانی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب گفت: افزایش قیمت تولیدات در صنف ما صحت دارد ولی قیمت کالاهای ما فقط حدود ۲۰ درصد رشد کرده است. صنف ما باتوجه به فراوانی مواد اولیه با مشکلات کمتری مواجه بوده و به تبع تولیدات بیشتری داشته‌ایم. همچنین بازار از وضعیت مساعدی برخوردار بوده و تمامی تولیدات فروش رفته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مشاهدات میدانی نشان می‌دهد قیمت انواع کالاهای کشباف و جوراب در سال جاری افزایش یافته است و خرید یک جفت جوراب دست‌کم ۱۰ هزار تومان آب می‌خورد و این بها برای جوراب‌های نانو و گیاهی تا ۱۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد. همچنین قیمت انواع جوراب‌های مارک زنانه و مردانه در فروشگاه‌های برند و اینترنتی دست‌کم چهار دلار یعنی حدود ۲۰۰ هزار تومان است. سید علی اصغر بهبهانی، رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب درخصوص افزایش قیمت‌ها در این صنف به خبرنگار ایراسین توضیح داد: افزایش قیمت تولیدات در صنف ما صحت دارد زیرا افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی حقوق اداره کار به هزینه بخش تولید اضافه می‌شود. همچنین بهای انرژی و هزینه‌های جانبی در سال جاری بالا رفت. با این حساب قیمت کالاهای ما فقط حدود ۲۰ درصد رشد کرده است.

وضعیت مساعد بخش تولید ثمره فراوانی مواد اولیه

مازاد تولید طبیعت بازار پوشاک

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و کالای کشباف و جوراب درباره وضعیت کسب وکار این صنف بیان داشت: صنف ما باتوجه به فراوانی مواد اولیه با مشکل کمتری مواجه بوده و به تبع تولیدات بیشتری داشته‌ایم. همچنین بازار از وضعیت خوبی برخوردار بوده و تمامی تولیدات فروش رفته است.

درمقابل مشاهدات میدانی از بازار پوشاک از کاهش تقاضا حکایت می‌کنند تاجایی که اکثر پوشاک‌فروشان جشنواره‌ فروش با درصدهای تخفیف بالا برگزار کرده‌اند. بهبهانی با اشاره به وضعیت متفاوت بازار پوشاک گفت: ما در بخش پوشاک همیشه مازاد تولید داریم و بخشی از اجناس به اصطلاح روی دست فروشندگان می‌ماند. ازاین‌رو فروشندگان ناچار به برگزاری حراج پایان فصل می‌شوند تا این اجناس باقی مانده را با قیمت پایین‌تر به فروش رسانند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان کالای کشباف و جوراب در رابطه با روند تولید پوشاک توضیح داد: سفارشات پوشاک در ابتدای هر فصل پذیرفته می‌شود تا پروسه تولید قبل از شروع فصل جدید آغاز شود؛ برای مثال اکنون ما کارهای پاییز و زمستان را آماده کرده‌ایم و اواخر شهریور و اوایل مهرماه کارها ویترین شده و اجناس عرضه می‌شود. پوشاک‌فروشان با تهیه این اجناس بخشی از آن‌ها را در طول فصل به فروش می‌رسانند و پوشاکی که به هر دلیل مانند نبود مشتری و... روی دست فروشندگان بماند، باید در گروه کارهای حراجی پایان فصل قرار گیرد. این روند در بازار پوشاک طبیعی است.

بهبهانی کاهش قدرت خرید مردم را عاملی دیگر برای کسادی بازار پوشاک می‌داند و اظهار کرد: البته ناگفته نماند قدرت خرید مردم تا حدودی پایین است. اکنون اقلام خوراکی در درجه اول و پوشاک در درجه دوم قرار می‌گیرد و مردم بیشتر درآمد خود را در ازای خرید اقلام خوراکی خرج می‌کنند. درنتیجه تقاضا برای پوشاک کاهش می‌یابد.

به اعتقاد بهبهانی صنف تولیدکنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب از وضعیت مساعدی برخوردارند؛ وی اضافه کرد: درمجموع صنف ما فعالیت خود را کماکان مانند همیشه انجام می‌دهد و بازار وضعیت مناسبی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =