محمد میرزایی، کارشناس حوزه رمز ارزها

محمد میرزایی، کارشناس بازار رمز ارزها گفت: طلا و نفت روند صعودی پرقدرتی را شکل داده‌اند و اتفاقات ژئوپلیتیک نیز هم‌راستا با این روند است. همچنین افزایش ریسک‌های موجود می‌تواند سبب ثبت اعداد بسیار جذابی در سقف برای انس و نفت شود. در مقابل باتوجه به شرایط فعلی نمودارها، احتمالا باید شاهد روند نزولی در دارایی‌های پرریسکی مانند بیت کوین باشیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، هفته دوم از ماه اکتبر به یکی از صعودی‌ترین هفته‌ها برای انس طلا و نفت تبدیل شد. انس پرقدرت به سمت کانال ۱۹۰۰ دلار پرواز کرد و قیمت هر بشکه نفت به بیش از ۸۵ دلار رسید. درمقابل برخلاف پیش‌بینی‌ها نزول به بازار رمز ارزها نرسید تا بازار حتی با انتشار اخبار سیاسی به روند خنثی خود ادامه دهد. محمد میرزایی، کارشناس بازار رمز ارزها در رابطه با رفتار این بازار به خبرنگار ایراسین توضیح داد: سیگنال نزولی واضحی در مقیاس و در تایم فریم‌های بزرگ نمودار بیت‌کوین وجود دارد که این سیگنال در محدوده ۲۵ هزار دلار قابل مشاهده است و اکنون نمودار روند نزولی را به ما نشان می‌دهد زیرا سفارشات در نواحی پرتقاضا و اصلی مصرف شده است. در صورتی که روند صعودی کوتاه‌مدتی تشکیل شود در جهت ایجاد نقدینگی بازار و ادامه روند نزولی خواهد بود. نمودارهای انس و نفت نیز در مقیاس یکسان و بزرگی به نواحی حمایتی واکنش نشان داده‌اند.

میرزایی با اشاره به بحث مقیاس در نمودارها گفت: جدای از مبحث سفارشات در سطوح، مبحث دیگری به نام مقیاس در گره‌ها وجود دارد که بسیار مهم است. براساس این بحث گاهی دو شاخص از دو بازار با جنس کاملا مخالف در یک بازه زمانی نسبتا برابر به یک گره‌ با مقیاس یکسان برخورد می‌کنند و اگر واکنش ها هم‌جهت باشد همگرایی و اگر خلاف جهت باشد واگرایی رخ خواهد داد. سیگنالی که در حال حاضر از واکنش نمودار بیت کوین، نفت و انس جهانی دریافت می‌شود، همگرایی نفت و انس و همزمان واگرایی با بیت کوین است؛ یعنی صعود طلا و نفت و نزول بیت کوین. این به معنی افزایش سطح تنش‌ها در غرب آسیا است.

این کارشناس بازار رمزارزها در ادامه اضافه کرد: نفت مشخصا از سطح ۵۷.۲۸ دلار تمام سفارشات خود را به کف ۶۲.۶۴ الی ۶۴.۷ دلار منتقل کرده که این سطح به لحاظ مقایسه برای ما بالاست و تراکم سفارش‌ها در آن بسیار زیاد است. اگر شاخص در برخورد با این ناحیه حتی یک دلار از آن را پوشش می‌داد، سینگال نزولی صادر می‌شد و انتظار جمع‌آوری نقدیندگی در بازار و حرکت با هدف شکست کف قبلی وجود داشت. ولی این اتفاق رخ نداد؛ به‌ عبارتی شاخص توانست تا ناحیه ۶۳.۶ دلار پایین بیاید و کف را از دست ندهد، درنتیجه سیگنالی برای ادامه روند نزولی صادر نکرد.

به اعتقاد میرزایی انس در مقیاسی برابر با نفت و بیت‌کوین واکنش نشان داده است، وی در این‌باره بیان داشت: ما گره مهم و واضحی در سطح ۱۸۰۴.۹۵ دلار داشتیم که سفارشات از این سطح به کف ۱۸۰۹.۰۷ دلار منتقل شد. در حال حاضر سطحی که تمرکز سفارشات را داراست ۱۸۰۹.۷ الی ۱۸۱۱.۹۹ دلار است. این یک سطح مهم برای ماست که نمودار حدودا تا ۱۸۱۰.۴ دلار اصلاح داشته است و سطح مد نظر همچنان حفظ شده است. این برخوردها در نفت و انس یک حرکت صعودی بسیار قوی رو به بالا را به ما نشان می‌دهد.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است بازار در شرایط فعلی ریسک‌گریز عمل می‌کند و به نوعی ریسک‌های موجود و تنش‌ها نماینگر روندی صعودی در دارایی های امن و روند نزولی در دارایی های ریسکی هستند.

میرزایی در پیش‌بینی روند آتی نفت و طلا گفت: طلا و نفت سیگنالی مبنی بر ادامه روند نزولی صادر نکرده‌اند و حتی روند صعودی پرقدرتی را شکل داده‌اند و اتفاقات ژئوپلیتیک نیز هم‌راستا با این روند است. درحقیقت حرکت‌ها منطق با یکدیگر پیش‌ می‌رود و حدس و فرضیه افزایش تنش‌ها مطرح می‌شود تا ریسک‌ها موجود بسیار افزایش یابد. این افزایش ریسک‌ها می‌توانند سبب ثبت اعداد بسیار جذابی در سقف برای انس و نفت شود.

وی در انتها درپیش‌بینی روند بازار رمز ارزها و بیت‌کوین اظهار کرد: باتوجه به شرایط فعلی نمودارها ، احتمالا باید شاهد روند نزولی در دارایی‌های پرریسکی مانند بیت کوین باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =