رمز ارز

قیمت بیت‌کوین در طول هفته‌های گذشته صعودی شد و تا مرز ۳۸ هزار دلار پیش‌رفت. پس از آن قیمت بسیاری از آلت‌کوین‌ها نیز رشد چشم‌گیری داشت ولی هنوز بسیاری از رمزارزها رشد کمتری نسبت به بیت‌کوین داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، صعود قیمت بیت‌کوین در طول هفته‌های گذشته افراد زیادی به را فکر سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها انداخته‌است. در این بازار صعود قیمت‌ها در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول به نام "بیت سیزن" قیمت بیت‌کوین رشد می‌کند و در مرحله دوم قیمت آلت‌کوین‌ها صعودی می‌شود. به رشد قیمت رمزارزها پس از بیت‌کوین «آلت‌سیزن» می‌گویند.

قیمت بیت‌کوین در طول هفته‌های گذشته صعودی شد، تا مرز ۳۸ هزار دلار پیش‌رفت و پس از آن قیمت بسیاری از آلت‌کوین‌ها نیز رشد کرد ولی هنوز قیمت بسیاری از رمزارزها نسبت به بیت‌کوین کمتر است. برای مثال دو سال قبل وقتی قیمت بیت‌کوین در سطح ۳۸ هزار دلار بود قیمت سولانا بیش از ۱۰۰ دلار بود، با این حساب آیا باید منتظر رشد شدید قیمت آلت‌کوین‌ها بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از فعالان بازار در تکاپوی خرید آلت‌کوین‌ها هستند تا از آلت‌سیزن سود ببرند. محمد میرزایی کارشناس بازارهای مالی در این‌باره گفت: لیدر اصلی بازار رمزارزها بیت‌کوین است و در بازار آلت‌کوین‌ها نیز اتریوم لیدری می‌کند. در هر کدام از زیرمجموعه‌های اتریوم نیز یک لیدر داریم و برای شرایط صعودی بودن باید لیدرها را بررسی کنیم. میرزایی عقیده دارد پس از بررسی رفتار لیدرها باید به ورود نقدینگی توجه کرد. وی ادامه داد: برای رشد قیمت‌ها باید نقدینگی در حوزه‌های مختلف بررسی شود.

فعالان بازاررمزارزها برای بررسی وضعیت نقدینگی از ۳ شاخص توتال، توتال۲ و توتال ۳ استفاده می‌کنند. شاخص توتال حجم کل بازار کریپتو را به نمایش می‌گذارد. شاخص توتال ۲ حجم بازار به جز بیت‌کوین را نمایش می‌دهد و در نهایت شاخص توتال ۳ حجم بازار رمزارزها به غیر از بیت‌کوین و اتریوم را نشان می‌دهد. میرزایی معتقد است در شاخص نقدینگی آلت‌کوین‌ها خبری از ورود نقدینگی جدید نیست. میرزایی در این باره گفت: شاخص نقدینگی نشان می‌دهد ورود شارپی در بازار آلت‌کوین‌ها نداشتیم و صعود فعلی قیمت ‌آلت‌کوین‌ها با همان نقدینگی قبلی انجام می‌شود. این کارشناس بازارهای مالی معتقد است سرمایه‌گذاران باید فعلا از ورود به بازار آلت‌کوین‌ها خودداری کنند. میرزایی در این‌باره گفت: امکان رشدهای جزئی در این بازار وجود دارد، بهتر است در این شرایط وارد بازار نشویم تا شاخص‌ها ورود نقدینگی محسوس را مخابره کنند.

با وجود ثبات نقدینگی موجود در بازار آلت‌کوین‌ها ولی بعضی از آنها طی هفته‌های گذشته رشد بالایی را تجربه کردند. میرزایی در مورد این رمزارزها گفت: اگر در بعضی رمزارزها رشدهای سنگین مثلا ۱۵۰ درصدی داریم امروز وقت ذخیره سود است نه اینکه فعالان بازار، سرمایه جدید وارد کنند. این کارشناس بازارهای مالی معتقد است فعالان بازار باید به دور از هیجان پیش از ورود و سرمایه‌گذاری جدید ابتدا شاخص‌ها را بررسی کنند تا متحمل ضرر نشوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =