• ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
  • کد خبر: 42370
  • readingTime: ۲ دقیقه
کریپتو

۸۰ رمزارز از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار در طول هفته گذشته بازدهی منفی به ثبت رساندند و از طرفی شاخص‌هایی مانند دامیننس تتر نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران کریپتو دارایی خود را به صورت پول نقد نگه‌داری میکنند زیرا به تعبیر آنها امکان ریزش قیمت‌ها همچنان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین در معاملات هفته گذشته با کاهش نزدیک به ۱ درصدی همراه بود و نتیجه آن کاهش قیمت دسته جمعی در بازار رمزارزها بود. از ۱۰۰ رمزارز برتر بازار از نظر حجم، ۸۰ مورد بازدهی منفی به ثبت رساندند، البته قیمت بیشتر این رمزارزها نیز کمتر از ۵ درصد کاهش پیدا کرد ولی جو حاکم بر بازار منفی بود تا شاخص ترس و طمع در انتهای هفته به عدد ۳۴ یعنی ترس برسد.

کریپتو همچنان برمدار ریزش

بازار رمزارزها برای سومین هفته متوالی منفی بود و بررسی نمودارهای قیمتی به خصوص نمودار بیت‌کوین نشان می‌دهد روند حاکم بر بازار منفی است و نتیجه آن منفی شدن روند بسیاری از رمزارزهاست. نوسانات هفتگی بازار رمزارزها به قرار جدول زیر است:

کریپتو همچنان برمدار ریزش

بازدهی هفتگی ۸۰ درصد رمزارزها منفی بود ولی در نیمه سبز بازار تعداد محدودی از رمزارزها به صورت قابل ملاحظه‌ای رشد کردند. نتیجه این نوسانات سقوط حجم بازار رمزارزها به عدد ۱.۰۴ تریلیون دلار بود.

نیمه سبز بازار

در میان ۸ رمزارز بازار با بالاترین بازدهی هفتگی تنها ۳ رمزارز بیش از ۱۰ درصد رشد کردند و بیشترین بازدهی متعلق به TON است. رمزارز TON وابسطه به پیام‌رسان تلگرام همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد و هفته گذشته نیز با وجود جو ریزشی حاکم بر بازار قیمت این رمزارز بیش از ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد. بازار رمزارزها در طول یک‌سال گذشته در فاز ریزشی قرار داشت ولی قیمت این رمزارز در طول ۱ سال بیش از ۳۶۰ درصد افزایش پیدا کرد.

صعودی‌ترین رمزارزهای هفته به قرار نمودار زیر است:

کریپتو همچنان برمدار ریزش

رمزارز XDC پس از TON بالاترین بازدهی هفته گذشته را به ثبت رساند. این رمزارز در طول یک سال گذشته بیش از ۱۲۰ درصد رشد کرده‌ است و نسبت به کف قیمت تاریخی ۱۹۰۰ درصد فاصله دارد.

نیمه قرمز بازار

هفته گذشته رمزارزهای متعلق به صرافی‌های متمرکز با کاهش قیمت شدیدی همراه بودند. بیشترین کاهش قیمت نیز مربوط به رمزارز KCS متعلق به صرافی کوکوین است. صرافی نام آشنای ‌کوکوین طی ۲ سال گذشته حواشی بسیاری داشت و بارها تا مرز ورشکستگی پیش رفت.

نزولی‌ترین رمزارزهای هفته به قرار نمودار زیر است:

کریپتو همچنان برمدار ریزش

ریزش ۸۰ درصد بازار رمزارزها واکنش کوچکی به ریزش ۱ درصدی قیمت بیت‌کوین بود. در بازار رمزارزها قیمت‌ها حساسیت بالایی به نوسانات بیت‌کوین دارند و حتی صعود و نزول محدود قیمت بیت‌کوین نیز تاثیر گسترده‌ای روی سایر رمزارزها دارد.

کریپتو به روایت شاخص‌ها

شاخص‌های کلان بازار رمزارزها هیچ کدام داده‌های صعودی برای بازار ندارند و بیشتر آنها نشان دهنده احتیاط و ترس فروشندگان است. اگرچه بازار رمزارزها همیشه در دل ترس‌ها روند صعودی را آغاز کرده است ولی اکنون شاخص‌هایی مانند دامیننس تتر نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران کریپتو دارایی خود را به صورت پول نقد نگه‌داری میکنند زیرا به تعبیر آنها امکان ریزش قیمت‌ها همچنان وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =