• ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
  • کد خبر: 44888
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

کاهش نرخ ارز در بازار غیر رسمی در مقابل افزایش قیمت انس طلا در بازارهای جهانی اثر یکدیگر را خنثی کردند تا بازار داخلی طلا هفته‌ کم نوسانی را پشت سر بگذارد. با این حال برآیند قیمت طلای آبشده، سکه طرح جدید و طلای ۱۸ عیار در طول هفته‌ گذشته مثبت بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کاهش نرخ ارز در بازار غیر رسمی در مقابل افزایش قیمت انس طلا در بازارهای جهانی اثر یکدیگر را خنثی کردند تا بازار داخلی طلا هفته‌ کم نوسانی را پشت سر بگذارد. با این حال گفت‌وگو با فعالان بازار نشان می‌دهد همچنان تب خرید بر بازار حاکم است و همین مسئله باعث شده تا در معاملات کوتاه مدت بلوکه‌های سنگینی وجود داشته باشد. برخی از فعالان بازار عقیده دارند قیمت‌ها در نیمه دوم سال افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل مردم را تشویق به خرید می‌کنند.

طلای آبشده

طلای آبشده بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جا خوش کرد تا هفته‌ را با برآیند مثبتی به پایان برساند. نیمه اول هفته قیمت طلای آبشده نزولی بود ولی افزایش قیمت انس، طلای آبشده را به سمت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش داد و در روز پنج‌شنبه نیز معاملات با قیمتی بالاتر از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به پایان رسید.

هفته کم نوسان بازار طلا

طلای آبشده معاملات هفته را با افزایش خوبی به پایان رساند و در صورت ادامه روند صعودی باید منتظر هدف ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سپس ۱۲ میلیون تومان بود. باید در نظر داشت طلای آبشده پس از ۴ ماه نزولی در ماه پیشرو شرایط روبه رشدی دارد.

هفته کم نوسان بازار طلا

کندل ماهانه در نمودار قیمتی طلای آبشده شرایط ایده‌آلی دارد و ۳ کندل قبلی خود را تقریبا پوشش می‌دهد. بازاریان معتقدند اگر کندل ماهانه به همین صورت بسته شود روند صعودی قیمت طلای آبشده ادامه‌دار خواهد بود.

سکه طرح جدید

سکه طرح جدید در یک قدمی ۳۰ میلیون تومان یعنی محدوده ۲۹ میلیون تومان جا خوش کرده‌است. اگرچه روز پنج‌شنبه در معاملات تکی قیمت سکه به ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید ولی عمده معاملات با قیمتی کمتر از ۳۰ میلیون تومان انجام می‌شود. در معاملات کوتاه مدت بازار طلا بلوکه به ۱۵ میلیون تومان رسید تا مانعی بر افزایش قیمت سکه باشد با این حال تب خرید میان بازاریان بالاست.

هفته کم نوسان بازار طلا

ماه‌های گذشته سکه‌ بارها برای عبور از محدوده ۳۰ میلیون تومان ناتوان بود. اگر خریداران موفق شوند قیمت سکه را تا بیش از ۳۰ میلیون تومان افزایش دهند و در همین سطح نگه‌دارند، پس از آن تا ۳۲ میلیون تومان راه همواری وجود دارد.

طلای ۱۸ عیار

برآیند هفتگی قیمت طلای ۱۸ عیار در طول هفته‌ گذشته مثبت بود و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به بالاترین سطح طی ماه‌های گذشته رسید.

هفته کم نوسان بازار طلا

اگر در روز ابتدایی از هفته آتی طلای آبشده موفق به حفظ سنگر قیمتی فعلی شود احتمال افزایش قیمت تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =