سهل آبادی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: حلقه ارتباط صنعت و دانشگاه بهم وصل نمی‌شود و نتیجه آن جز بیکاری نیست.

به گزارش ایراسین، عبدالوهاب‌ سهل‌آبادی امروز در افتتاحیه ششمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه که به میزبانی اصفهان آغاز به کار کرد با بیان این که تاخیر در آغاز جلسه به دلیل تاخیر در پروازهاست که یک امر عادی در اصفهان شده است، اظهار داشت: اصفهان شهر گنبدهای فیروزه‌ای، شعرا و ادبا است، اصفهان بیشترین شهید و جانباز را تقدیم انقلاب کرد و کمترین تعداد اسرا را هم در میان اسرای کشور دارد، اما شهر اصفهان دستخوش حوادث انتخاباتی در دوره‌های مختلف قرار گرفت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ادامه داد: یک رییس جمهور آب اصفهان را به حوزه محل تولد خود برد و رییس جمهور دیگر با وعده بازگشت آب رای آورد و همین باعث شده امروز یک قطره آب در زاینده رود نباشد، آن هم شهری که شعرای زیادی به خاطر همین آب ساکن آن شدند.

وی با بیان این که 40 سال از انقلاب می‌گذرد و هنوز به دنبال راهی هستیم که میان صنعت و دانشگاه تعامل ایجاد کنیم، بیان کرد: آمار می‌گوید درصد بسیار بالایی از جوانان دانش آموخته کشور هنوز بیکار هستند، صنعتگر و دانشگاه کدام وظایف خود را انجام ندادند که وضع امروز وجود دارد، چقدر هر دو طرف تفاهم نامه نوشتند اما فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد برای آبدارچی شدن در آزمون استخدامی شرکت می‌کند.

سهل‌آبادی با بیان این که رهبر معظم انقلاب توجهات را به استارت‌آپ‌ها جلب کرده‌اند اما برای این موضوع چه کردیم، تصریح کرد: چرا جوان نخبه ایرانی باید ایده‌های جذاب خود را در گرجستان ارائه دهد در حالی که هرچه در ایران فریاد زد اما کسی از طرح او حمایت نکرد، حلقه ارتباط صنعت و دانشگاه بهم وصل نمی‌شود و نتیجه آن جز بیکاری نیست.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: تکلیف امروز واحدهای صنعتی این باشد هرکدام 5 نفر را سر کار ببرند، در این جنگ اقتصادی همزمان 15 استاندار را از سر کار برکنار کردند، بخش خصوصی همانطور که نقد می‌کند، نقد هم بپذیرد.

وی با بیان این که تولیدکنندگان نگویند وضع اقتصادی بد است بلکه هرکدام دست چند نفر دیگر را هم بگیریم و به سر کار ببریم، افزود: با عبور از این شرایط حتما شرایطمان بهتر خواهد شد.

محمد عسگری دبیر اجرایی همایش عنوان کرد: هشت ماه پیش که قرار شد اصفهان میزبان این همایش ملی باشد، 8 پنل و 4 سخنران کلیدی خواهیم داشت، در این پنل‌ها برنامه‌هایی که از دو ماه پیش برای آن برنامه‌ریزی شده نتیجه آن محقق خواهد شد.

حسین میرمحمد صادقی نیز در این همایش، تاکید کرد: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی حضور دارد و امسال رویکرد صادرات و ثروت‌آفرینی بر جریان همایش حاکم است، کسانی که در حوزه صادرات فعالیت می‌کنند پس از انقلاب مورد نقد قرار گرفتند هرچند این دیدگاه در سال‌های اخیر اصلاح شده است.

دبیر علمی ششمین همایش تعامل صنعت و دانشگاه با بیان این که همایش‌های قبلی در هر استانی که برگزار شده اثرات مثبت خود را گذاشته است، بیان کرد: دانشگاه باید آن چه بع دانشجویان خود یاد می‌دهد جنبه عملی شدن داشته باشد، به این که فرد تا چه حد در دفاتر تعامل صنعت و دانشگاه باید توجه شود و حتی اساتید بخشی از اوقات مطالعه خود را در صنعت بگذرانند.

وی با بیان این که در بسیاری از کشورها، بخشی از هیات امنای دانشگاه از صاحبان صنایع هستند، تاکید کرد: اگر به جامعه دانش بنیان رسیدیم باید نقش سنتی دانشگاه را بازتعریف کنیم، تجاری‌سازی فناوری و خلق ثروت برای دانشگاه از وظایف جدید دانشگاه‌ها بشود، مقالات مختلفی به دبیرخانه واصل شد که 17 مقاله پذیرش شد و از 4 مقاله نخست تجلیل به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =