فخاری

مجید فخاری، مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات فولاد مبارکه، با تشریح جایگاه این شرکت در زنجیره ارزش فولاد کشور، از رویکرد فولاد مبارکه در توسعه محصولات با ارزش افزوده مبتنی بر نیاز بازار خبر داد و گفت: توسعه‌های برنامه ریزی شده در گروه و چشم انداز ۱۸ میلیون تن فولاد در راستای پاسخگویی به نیازهای بخش‌های مختلف بازار داخل و حضور مؤثر در بازارهای صادراتی هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مجید فخاری، مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات فولاد مبارکه، در نشست تخصصی «هم‌افزایی محصولات فولادی با ارزش افزوده و تکنولوژی‌های نوین» اظهار کرد: شاید با شنیدن نام فولاد مبارکه اولین نکته این باشد که بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد کشور و منطقه با بیش از ۱۰ میلیون تن تولید هستیم؛ این موضوع درست است اما همه واقعیت ما نیست. فولاد مبارکه جایگاه بزرگ خود را در اقتصاد و صنعت کشور شناخته و بر همین اساس فلسفه وجودی خود را بر "خلق آینده بهتر برای ایران عزیزمان" تعیین کرده است. این شعار با موضوع امروز که ارزش افزوده بالاست هماهنگی دارد.

وی با اشاره به آغاز تولید فولاد مبارکه از سال ۱۳۷۱ افزود: «پس از سه سال به ظرفیت اسمی رسیدیم و هم‌اکنون ۱۰/۳ میلیون تن تولید داریم و در سال‌های آینده به ۱۸ میلیون تن می‌رسد. این رشد فقط در جهت افزایش تولید نیست بلکه توسعه متوازن در کل زنجیره و پاسخگویی به مصرف‌کنندگان متنوع مدنظر است.

فخاری درباره وضعیت مصرف داخلی اظهار کرد: روند مصرف فولادی تخت کشور حدود ۱۰ میلیون تن است و طی سال‌های گذشته با وجود نوسانات اندک، تغییر پایدار و عمده‌ای نداشته‌ایم. در سال‌های اخیر بخشی از نیاز کشور از محل واردات و بخشی با کاهش صادرات تأمین شد. حدود ۵۰ درصد مصرف مربوط به محصولات گرم است، سپس محصولات سرد قرار دارند و محصولات الکتریکی که موضوع بحث این نشست می‌باشد، هرچند سهم کمی دارند، اما بسیار کلیدی و ارزشمندند.

مدیر برنامه‌ریزی فروش و حمل محصولات فولاد مبارکه ادامه داد: طبق سهم‌بندی مصرف، بخش ساختمان بیشترین سهم را دارد و پس از آن حوزه حمل‌ونقل با استفاده از محصولات سرد و گالوانیزه قرار می‌گیرد. فولاد مبارکه سهم ۸۰ درصدی از بازار محصولات گرم کشور را دارد

وی پیش‌بینی کرد: اگر برنامه راهبردی صنعت کشور در بخش‌های خودروسازی، لوازم خانگی و ساختمان و نفت و گاز اجرا شود، مصرف فولاد با رشد سالانه ۵ درصدی همراه خواهد شد. صنعت خودرو نیز با هدف‌گذاری تولید ۲/۵ میلیون دستگاه همراه با تغییر ذائقه به سمت محصولات ویژه از جمله محرک‌های بازار است. صنعت نفت و گاز و لوازم خانگی هم از عوامل مهم رشد تقاضا خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =