• ۲۱ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۲
  • کد خبر: 76225
  • زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پنج مهارت رهبری سازمانی برای آینده

هرمینیا ایبارا-استاد رفتار سازمانی در مدرسه کسب و کار لندن
هرمینیا ایبارا

امروزه سازمان‌ها با چالش‌های پیچیده‌ای از جمله بیماری‌های همه‌گیر، درگیری‌های ژئوپلیتیک، تحق صفر خالص انتشار گازهای گلخانه‌ای و هدایتگری تغییرات دیجیتال مواجه هستند.

پایگاه خبری تحلیلی ایراسین، این چالش‌ها که به عنوان «چالش‌های تطبیقی» شناخته می‌شوند، نیازمند روش‌های جدیدی برای تفکر و یادگیری هستند و نمی‌توان از بالا به پایین آنها را حل کرد. افراد، تیم‌ها و بخش‌های مختلف سازمان باید برای مواجهه با این چالش‌ها نوآوری و تطبیق پیدا کنند. این تطبیق‌پذیری به پنج مهارت اساسی در سازمان‌ها نیاز دارد:

ایجاد شبکه‌های انسانی متنوع و گسترده اولین گامی است که به رهبران کمک می‌کند به دانش و تخصص متنوعی دسترسی پیدا کنند. رهبری همکارانه عامل دیگری است که به تسهیل تبادل آزاد ایده‌ها و ایجاد امنیت روانی در تیم‌ها کمک می‌کند تا بتوانند ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند. سومین عامل، مربیگری است که به افراد کمک می‌کند از استقلال و توانایی تصمیم‌گیری خود بهره‌برداری بهتری کنند. شکل‌دهی فرهنگ سازمانی، عامل چهارمی است که به رهبران جرأت می‌دهد فرآیندها یا سیستم‌هایی که دیگر مناسب نیستند را تغییر دهند. در نهایت ایجاد ارتباطات انسانی باعث می‌شود تا رهبران، اعتماد و تعامل بین اعضای تیم و کارکنان را ایجاد کنند و به این ترتیب، مهارت‌هایی مانند همدلی، انسانیت، شفافیت و آسیب‌پذیری را تقویت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =