حمل حمل محصولات فولادی حمل کلاف حمل بار صادرات

علی‌رغم تلاطم بازارهای داخلی و بین‌المللی فولاد، شرکت فولاد هرمزگان موفق شد در بهار امسال با اجرای سیاست‌های کلان گروه فولاد مبارکه و تمرکز بر توسعه همزمان فروش داخلی و صادراتی، رکورد ۳۳ درصدی رشد درآمد را به ثبت برساند؛ موفقیتی که نشان از نقش‌آفرینی هوشمندانه این شرکت در تحقق راهبردهای صادرات‌محور و حفظ سهم بازار داخلی دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، در ماه‌های نخست سال جاری، شرکت فولاد هرمزگان موفق شد با وجود چالش‌های جدی در بازارهای داخلی و جهانی، نه تنها برنامه فروش داخلی خود را محقق کند، بلکه با رشد ۳۳ درصدی درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به یکی از شرکت‌های پیشرو گروه فولاد مبارکه تبدیل شود.

بررسی دقیق این عملکرد نشان می‌دهد راهبردهای در پیش گرفته شده در فولاد هرمزگان، به خوبی در امتداد سیاست‌های کلیدی و ابلاغی سرگروه، به ویژه تأکیدات اخیر سعید زرندی مدیرعامل گروه فولاد مبارکه قرار دارد.

در مسیر سیاست‌های تنوع‌بخشی و توسعه بازارها

یکی از محورها و سیاست‌های کلان گروه فولاد مبارکه در سال‌های اخیر، تمرکز بر توسعه همزمان بازارهای داخلی و صادراتی است؛ آن هم با تاکید بر ثباتِ عرضه در بازار داخلی و افزایش سهم صادرات، به ویژه محصولات دارای ارزش افزوده. شرکت فولاد هرمزگان نیز با بازاریابی و بازارسازی فعال، توانست بخش زیادی از محصولاتش را به بازار داخلی عرضه کند و علاوه بر آن، صادرات بیش از ۱۷۰ هزار تن محصول را در بهار امسال ثبت کرد. این دستاورد در شرایطی رخ داد که بازار جهانی با مازاد عرضه، کاهش قیمت‌ها و رقابت سنگین محصولات روسی و چینی همراه بود.

افزایش سهم محصولات با ارزش افزوده، گام در مسیر زنجیره ارزش

به گفته مهدی شکری زاده، مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان در این زمینه با بیان اینکه بخشی از رشد درآمد فولاد هرمزگان حاصل تمرکز بر محصولات با ارزش افزوده بوده است، گفت: به طور نمونه، در سه ماهه نخست امسال بیش از ۴۵ هزار تن از تختال‌های عرضه‌شده دارای ارزش افزوده بالا بوده که این اقدام با سیاست کلان گروه فولاد مبارکه برای توسعه سبد محصولات و ارتقا جایگاه رقابتی شرکت‌های زیرمجموعه سازگار است.

بهبود بهره‌وری و لجستیک با حمل ریلی

وی همچنین بازگشایی مجدد حمل ریلی پس از سه سال را از دیگر عوامل موفقیت شرکت فولاد هرمزگان در تحقق بخشی اهداف در حوزه توسعه بازارها دانست و افزود: علاوه بر کاهش هزینه و ارتقا بهره‌وری، جایگاه فولاد هرمزگان را نزد مشتریان داخلی تقویت کرده و عملاً توان رقابتی این شرکت را در بازار داخلی افزایش داده است؛ امری که همسو با سیاست دیجیتالی‌سازی و ارتقا لجستیک گروه فولاد مبارکه در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

ایفای نقش صادرات‌محور در چارچوب سیاست‌های گروه

گفتنی است، سعید زرندی مدیرعامل گروه فولاد مبارکه در اظهارات متعدد بر ضرورت حرکت شرکت‌های زیرمجموعه به سمت صادرات پایدار، توسعه بازارهای نوین و استفاده از موقعیت منطقه‌ای تاکید دارد. در این راستا گزارش‌های ارائه شده از عملکرد بهار امسال نشان می‌دهد فولاد هرمزگان در همین مسیر حرکت می‌کند و با وجود فشارهای خارجی و داخلی، توانسته علاوه بر حفظ درآمد داخلی، رشد ۳۶ درصدی درآمد صادراتی را نیز ثبت کند.

تداوم رشد بر بستر سیاست‌های گروه

با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و تأمین برق در ماه‌های پیش‌رو، مدیران فولاد هرمزگان امید دارند روند رشد درآمد و سهم بازار همچنان ادامه‌دار باشد؛ موضوعی که به وضوح در امتداد سیاست‌های کلان گروه فولاد مبارکه برای رشد پایدار، توسعه بازارهای صادراتی، ارتقا بهره‌وری و رضایت مشتری قرار دارد.

در پایان باید یادآور شویم که موفقیت فولاد هرمزگان در تحقق برنامه‌های فروش و رشد سه‌رقمی درآمد، نشانه‌ای روشن از کارآمدی سیاست‌های کلان گروه فولاد مبارکه و اجرای مؤثر آن در زیرمجموعه‌ها است؛ دستاوردی که می‌تواند برای دیگر شرکت‌های زنجیره فولاد کشور نیز الگوبخش باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =