• ۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
  • کد خبر: 6492
  • readingTime: ۶ دقیقه
مجمع فوتبال

مجمع عمومی عادی سالیانه هیات فوتبال استان اصفهان با حضور سرپرست فدراسیون و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش ایراسین، مجمع عمومی عادی سالیانه هیات فوتبال استان اصفهان با حضور حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون، سید محمد طباطبایی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان، مسعود هراتیان رئیس هیات فوتبال استان اصفهان و دیگر اعضاء به میزبانی تالار اجتماعات سرای ورزشکاران برگزار شد.

مسعود هراتیان در این مجمع اظهار داشت: بنده خوشحال هستم که بار دیگر در جمع بندی هیات فوتبال حضور دارم، سال گذشته شرایط و عملکرد خوبی را از هیات شاهد بودیم و این وضعیت برای فوتبال اصفهان کم سابقه است.

رئیس هیات فوتبال استان اصفهان در خصوص ساختمان هیات فوتبال گفت: پس از 70 سال این ساختمان را بازسازی کردیم و یک مکانی در شان و منزلت جامعه فوتبال استان اصفهان طراحی کردیم.

وی افزود: از باشگاه‌ها بابت حمایت و از همکارانم در هیات های شهرستان‌ها تشکر می‌کنم و اگر تلاش آن‌ها نبود شاهد موفقیت های فوتبال و فوتسال استان اصفهان نبودیم و هیات به این جایگاه نمی‌رسید.

مسعود هراتیان با بیان اینکه شرایط کنونی فدراسیون فوتبال مطلوب نیست گفت: رویدادهای بین المللی ورزشی در اصفهان کم شده و از سرپرست اداره کل ورزش و جوانان می‌خواهم شخصیت فوتبال و فوتسال را برگرداند.

رئیس هیات فوتبال استان اصفهان در پایان تاکید کرد: اصفهان یکی از ستون‌های فوتبال کشور است و در اداره کردن فوتبال دارای تجربه بالایی است، امیدورام در فدراسیون از تجربیات اصفهانی‌ها استفاده شود.

پس از صحبت های هراتیان، سید محمد طباطبایی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: ظرفیت و پتانسیل استان اصفهان در فوتبال و فوتسال بسیار مطلوب است، امروزه به فوتبال به عنوان بزرگترین پدیده اجتماعی نگاه می‌کنیم و باید نگاه عمیق و دقیقی به مباحث و صنعت فوتبال شود.

وی با بیان اینکه باید نگاه مان در فوتبال به سمت توسعه باشد، افزود: وقتی بحث از توسعه می کنیم به دنبال آن توسعه پایدار مطرح می گردد و زمانی نگاه توسعه پایدار به یک پدیده اجتماعی به نام فوتبال می شود،    

متوجه خواهیم شد از پتانسیل ها و ظرفیت های این رشته نه در استان و نه کشور استفاده نشده است اصفهان به خوبی استفاده نشده است.

سید محمد طباطبایی از استان اصفهان به عنوان یک استان برخوردار نام برد و تاکید کرد: این استان برخوردار از سرمایه انسانی، نیروی انسانی، تفکر، اندیشه، ایده، ایثار، گذشت و ... می باشد، مردمانی در استان اصفهان هستند که می توانند نقش کلیدی و محوری در همه مباحث و حوزه ها ایفا نمایند، بنده از آقای بهاروند و دیگر مسئولین کشور می خواهم که توجه ویژه به نیروی انسانی استان ما داشته باشند و اصفهانی ها می توانند کمک بسزایی به بدنه ورزش و دیگر مقوله ها داشته باشند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در بین صحبت هایش از زحمات ارزنده مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال تشکر و قدردانی کرد و بیان داشت: اکنون آقای بهاروند به عنوان سرپرست در راس فدراسیون فوتبال هستند و امیدوارم همچون گذشته نگاه عدالت محوری به همه استان ها داشته باشد، امیدوارم هر چه زودتر مجمع انتخابی فدراسیون فوتبال برگزار شود و آنچه خیر و صلاح فوتبال کشور است رقم خورد.

وی با اشاره به رسالت هیات فوتبال استان اصفهان گفت: چند سالی است این هیات مسیری را به سوی تعالی طی می کند که در حین مسیر با فراز و فرودهایی مواجه شده است و در این بین مسئولین هیات استان و شهرستان ها زحمات زیادی را متحمل شده اند، اما ما در بدنه فوتبال استان اصفهان افراد فرهیخته، پیشکسوت، اندیشمند داریم که باید از ایده، تفکرات و پتانسیل آنها برای پیشبرد اهداف مان بهره ببریم.

سید محمد طباطبایی در ادامه به ظرفیت های دیگر فوتبال اصفهان اشاره کرد که می توان از حضور باشگاه های اصفهانی در لیگ برتر فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در دو بخش آقایان و بانوان نام برد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: باید نگاه‌ ویژه ای به شهرستان‌ها شود تا فوتبال به نتیجه مطلوبی برسد. چندین سال است فوتبال اصفهان مسیری را برای رشد طی می‌کند، دو باشگاه ذوب آهن و سپاهان علاوه بر ریل گذاری در توسعه فوتبال استان و کشور در مباحث فرهنگی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام داده اند.

وی با با بیان اینکه فدراسیون فوتبال باید برنامه‌های راهبردی را به هیات‌های استان ارائه دهد گفت: اگر فدراسیون فوتبال برنامه استراتژیک و راهبردی  داشته باشد، هیات های استان ها بر اساس آن برنامه ریزی عمل خواهند کرد و در چنین جلساتی عملکرد آنها مورد بررسی قرار گیرد.

سید محمد طباطبایی افزود: نباید نگاه سنتی به فوتبال داشته باشیم، یکی از برنامه های خوبی که در گذشته انجام می شد بحث آسیا ویژن بود اما اجرای آن در ایران به سمت دیگری رفت، در ایران آن را با برگزاری لیگ های داخلی اشتباه گرفتیم و به همین دلیل موفق نبودیم، طرح توسعه فوتبال در آسیا اگر به خوبی با برنامه در ایران انجام می شد امروز نتایج و ثمرات خوب آن را شاهد بودیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان با تقدیر از جامعه داوری استان اصفهان گفت: جامعه داوری اصفهان از گذشته تاکنون خدمات قابل توجهی را به فوتبال ایران کرده است و ظرفیت بسیاری خوبی دارد و داوران این استان بی حاشیه ترین و پاک ترین داوران بوده اند که امیدواریم از این ظرفیت و تجارب بهتر استفاده شود.

وی پیرامون زیرساخت های فوتبال اصفهان بیان داشت: به دنبال این هستیم یک کمپ تمرینی شکیل در ورزشگاه نقش جهان احداث نمائیم که درباره این موضوع به جمع بندب لازم رسیده ایم و اگر مشاور طرح نقشه آن را در اختیار ما گذارد و جانمایی انجام شود ما وارد بحث ماده 27 (همکاری با بخش خصوصی) خواهیم شد.

سید محمد طباطبایی تاکید کرد: نگاه فدراسیون به فوتبال اصفهان نباید استانی یا ملی باشد، بلکه باید نگاه آن رویکرد بین المللی باشد چراکه تیم های بزرگ آسیایی چندین بار برای مسابقه با سپاهان و ذوب آهن به اصفهان آمده اند و این دو تیم در اکثر لیگ قهرمانان آسیا حضوری موفق داشته اند، حضور تیم های اصفهانی در لیگ‌های کشور همیشه آبروی لیگ‌ها بوده اند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان با بیان اینکه فوتبال اصفهان به بلوغ کامل رسیده است، بیان داشت: این بلوغ کامل باید با عدالت محوری فدراسیون دیده شود، چراکه اگر فوتبال و فوتسال اصفهان رشد کند این نقطه عطف فدراسیون می باشد و اگر پایه های فوتبال و فوتسال اصفهان تضعیف شود شاهد ضعیف شدن فدراسیون و پایه های فوتبال و فوتسال خواهیم بود.

وی در پایان از رئیس فدراسیون و رئیس هیات فوتبال استان اصفهان خواست که در توسعه فوتبال و فوتسال بانوان نیز تلاش نمایند.

حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال نیز در این مجمع گفت: هیات‌های فوتبال شهرستان‌ها کار سختی را بر عهده دارند زیرا فشار تمام فوتبال استان بر روی آنها است، فوتبال اصفهان توانمندی‌های زیادی‌های در رشته‌های فوتبال دارد، تیم‌های سپاهان و ذوب آهن همیشه در لیگ برتر درخشان بوده است، آکادمی‌های این دو باشگاه همیشه جز برترین‌ها در کشور بوده اند و این نشان دهنده پتانسیل بالا استان اصفهان است، آکادمی و مدارس فوتبال اصفهان نیز همیشه جز خوب های کشور بوده است.

وی با بیان اینکه هر کاری که بتوانم برای فوتبال اصفهان می‌کنم بیان داشت: شاهد تلاش باشگاه‌ها و هیات فوتبال استان اصفهان هستیم، امیدوارم اصفهان به جایگاه‌های بالاتری برسد زیرا انتظارات از این استان زیاد است.

حیدر بهاروند در پایان با اشاره به شرایط و بحران کرونا افزود: وقتی که فوتبال تعطیل شود نشاط در جامعه وجود ندارد، باید فوتبال را از دیگر رشته‌ها جدا کنیم زیرا فوتبال همیشه پر بیننده و جذاب است، با شروع لیگ این نشاط به جامعه برگشته است و تعطیلی لیگ شدنی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =