رونمایی

مراسم رونمایی از  پروژه چرخ مسی با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو و رییس دانشگاه تهران امروز برگزار شد.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی ایمیدور این پروژه که با همکاری جهاد دانشگاهی و صنایع بزرگ برای رفع گلوگاه مس، انجام شده خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم رونمایی از پروژه چرخ مسی حضور یافت و گفت: با جهاد دانشگاهی ۶ پروژه و با دانشگاه ها حدود ۳۰ پروژه تحقیقاتی کار می کنیم که عمدتا تولید محصول است.

وی گفت: اتفاقاتی که پیوسته در حوزه بومی سازی رخ می دهد، نوید دهنده این است که مسیر این بخش را به درستی آغاز کرده ایم. نمونه هایی انجام شده بومی سازی، حاکی از این است که متخصصان، فعالان دانشگاهی و محققان در کنار صنعت بوده و پیشتاز هستند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای حوزه بومی سازی، کشور را سربلند می کند ادامه داد: مراکز تحقیقاتی و علمی، ظرفیت و توان توسعه صنعت را دارند از این رو باید موانع ذهنی که حاکی از نداشتن خودباوری است تغییر یابد.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی نیز در این مراسم اظهار کرد: هر جا موفق بوده ایم، مدیران انقلابی، ملی و خودباور، ریسک را پذیرفتند و به توان داخلی اعتماد کردند.

وی افزود: دکتر غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو اراده برای توسعه توان ملی را دارد و طی مدت حضور در این سازمان، ارتباط منسجم و هدفمندی بین ایمیدرو و جهاد دانشگاهی برقرار شده است.

به گفته وی، تولید اغلب فناوری های مورد نیاز کشور را داریم، به شرطی که به موقع اولویت های صنعتی را مشخص و اقدام کنیم.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر دکتر غریب پور و دکتر نیلی، جمعی از مدیران صنایع نیز حضور داشتند. چرخ مسی که به عنوان قالب ریخته گری پیوسته استفاده می شود، توسط شرکت های داخلی بومی سازی شده است و برای تولید مفتول استفاده می شود.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =