سید مهدی نقوی معاون تکنولوژی فولاد مبارکه

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان گفت: یکی از اقدامات فولادمبارکه در زمینه بومی‌سازی درخصوص "بومی‌سازی فرآیند" بود که در این زمینه سال گذشته نقشه ها تکمیل و در سال جاری وارد مرحله ساخت و اقدامات جدید شدیم و امیدواریم اوایل سال آینده بهره برداری از اولین فرآیند بومی‌سازی فولاد مبارکه در خط اسکین پاس فولاد سبا را آغاز کنیم.

سید مهدی نقوی در گفت وگو با "ایراسین" با بیان این مطلب در ادامه افزود: فولادمبارکه اصفهان سال گذشته از اهداف بومی‌سازی خود عبور کرد و برنامه برای بومی‌سازی 1000قطعه را محقق ساخت.

وی با بیان این مطلب درباره میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در زمینه راه اندازی خط "اسکین پاس" فولاد سبا گفت: سرمایه گذاری برای این خط حدود 100میلیارد تومان است که در مقایسه با هزینه شرکت‌های خارجی بسیار پایین‌تر است. در واقع باور این موضوع مهم است که امکان ساخت و طراحی این خطوط تولید را در ایران داریم . ضمن اینکه با مقایسه انجام شده، این تجهیز در برابر مدل ساخته شده خارجی آن بسیار ارزاتر و با قیمت مناسبتری انجام شده و در واقع این کار ضمن حمایت از تولید داخلی، توجیه اقتصادی این کار را بیشتر نمایان می کند.

وی گفت: در هیچ جای دنیا نمیتوان گفت که صفر تا 100 موضوعات یک پلند در داخل ساخته می شود اما ما این ادعا را داریم که طراحی این خط 100 درصدی داخلی بوده و هیچ نشان خارجی در آن وجود ندارد، اما یکسری از اقلام همچون "کاتالوگ آیتم" که ساخت آن مقرون به صرفه نبوده و تنها تعداد اندکی از شرکتها در جهان هستند که این اقلام را تولید و در بازار جهانی عرضه می کنند، را از خارج کشور با رقم بسیار ناچیز تهیه می کنیم. اما موضوع اصلی بخش اتومیشن و سطح اتوماسیون آن است که تمامی آن توسط شرکت ایریسا در داخل ایران انجام می شود.

نقوی درباره ارتباط صنعت و دانشگاه نیز گفت: سال گذشته با دانشگاه تهران قرارداد "گرند" منعقد شد؛ همچنین اقدامات اولیه و امضای تفاهمنامه برای راه اندازی و احداث مرکز نوآوری تحول دیجیتال در فولاد سال گذشته با دانشگاه تهران انجام شد. اکنون فولاد مبارکه اصفهان با بیش از 100 دانشگاه ایران در حال فعالیت است و بودجه سال 99 را در زمینه تحقیقات 2 برابر و بالغ بر 80 میلیارد تومان تعربف کرده ایت و این رقم سال گذشته 45 میلیارد تومان بود. امید است با این اقدام زمینه سازی برای ارتباط بیشتر و استفاده از اساتید دانشگاه را فراهم کنیم. 

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =