تامین اجتماعی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به طرح جوانی جمعیت و ساخت اتاق‌های ال دی آر برای زایمان در بیمارستان‌های شریعتی و غرضی، گفت: با این وجود ۵۰ درصد ظرفیت زایمان این بیمارستان‌ها خالی مانده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمد رجالی به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به بیمارستان‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی اظهار کرد: بیمارستان دکتر شریعتی، دکتر غرضی و فاطمةالزهرا از بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان هستند که همراه با ۲۸ درمانگاه به بیش از ۶۹ درصد افراد جامعه که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند به ارائه خدمات می‌پردازند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به جمعیت پنج میلیون و ۴۰۰ هزارنفری اصفهان گفت: با وجود این حجم از جمعیت، استان اصفهان رتبه اول بیمه‌شدگان در کشور است.

وی با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ میلیون ویزیت سرپایی داشتیم، افزود: همچنین در سال گذشته ۸۰ هزار بستری و ۵۰ هزار عمل جراحی انجام شده است که نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰ درصد رشد داشته است.

رجالی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی عمل جراحی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون ویزیت سرپایی و ۸۰ هزار بستری و ۵۰ هزار عمل جراحی انجام شده است.

وی با اشاره به وجود ۸۰۰ تخت در این بیمارستان‌ها گفت: به طور متوسط هر بیمار دو ونیم روز می‌تواند در بیمارستان بستری باشد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه استان به ۳۵ تا ۵۰ درمانگاه نیاز دارد و بهارستان نیز به علت جمعیت بالایی که دارد بیشترین افراد تحت پوش را در شهرستان‌ها دارد و بیشتر نیازمند درمانگاه است و به دنبال اخذ مجوز برای درمانگاه در این منطقه هستیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به طرح جوانی جمعیت و ساخت اتاق‌های ال دی آر برای زایمان در بیمارستان‌های شریعتی و غرضی گفت: زایشگاه بیمارستان شریعتی هشت اتاق زایمان ال. دی. آر و بیمارستان غرضی پنج اتاق زایمان مجهز دارد که برای این امر ۳۵ میلیارد تومان هزینه شده، اما ۵۰ درصد مراجعه‌کننده دارد.

وی با بیان اینکه با مجوز و اعتبار تجهیز و ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در شهرک شهید کشوری با اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان موافقت شده است اظهار کرد: در صورت ساخت و تکمیل این بیمارستان ۵۰ درصد به ظرفیت بستری ما اضافه می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان در ادامه از شناسایی ۴۰۰ کودک ناشنوا در استان خبر داد و آن را از اقدامات پیشگیرانه تأمین اجتماعی بیان کرد و گفت: در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی پس از شناسایی برای این ۴۰۰ کودک کاشت حلزون رایگان انجام شده است.

رجالی در پایان به مشکلات استخدام و به بارگیری نیروی انسانی به ویژه پزشکان در تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: با وجود همکاری ۴۰۰ پزشک متخصص در حال حاضر اما تعداد نیروهای علاقه‌مند به دوره تخصص و همکاری با تأمین اجتماعی کم شده و به دلیل شرایط مالی بهتر خیلی از پزشکان متخصص به تهران یا حتی خارج از کشور مهاجرت می‌کنند تا درآمد بالاتری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =