• ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
  • کد خبر: 52507
  • readingTime: ۱ دقیقه
انتقال خون

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در استان اصفهان بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد که این بیماران با مشکل انعقادی خون دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، کیان دهراب پور مدیرکل ضمن گرامیداشت ۲۸ فروردین روز جهانی هموفیلی اظهار کرد: این اداره کل، کاهش آلام بیماران و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند به خون را با تأمین خون و فرآورده سالم و کافی مسئولیت و مأموریت اصلی خود می‌داند و تلاش دارد تا با افزایش کیفیت و کمیت خون و فراورده‌ها به این مهم دست یابد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: در استان اصفهان بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد و این بیماران که با مشکل انعقادی خون دست و پنجه نرم می‌کنند به علت نقص ژنتیکی دارای کمبود فاکتورهای انعقادی ۸ و ۹ هستند که این کمبود فاکتور علت اصلی بروز تظاهرات بالینی خونریزی می‌باشند.

دهراب پور اذعان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵۰۵۵ واحد فرآورده‌ی رسوب کرایو از انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شده است که تعداد ۶۷۸۷ واحد (۴۵٪) در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور ۸) و سایر فاکتورهای موجود در کرایو (ون ویلیبراند، فیبرینوژن، فاکتور ۹ و …) مصرف شده است.

وی گفت همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۳۶۶۰ واحد FFP (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شده است که از این تعداد ۲۵۸۴ واحد (۶٪) در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتورهای انعقادی استفاده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =