• ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
  • کد خبر: 51962
  • readingTime: ۱ دقیقه
نوسانات

پس از توقف موقت فعالیت شرکت گلنکور در معدن روی و سرب رودخانه مک آرتور در شمال استرالیا به دلیل طوفان، قیمت روی افزایش یافت.

به گزارش ایراسین، قیمت‌ها در بورس فلزات لندن با ۲.۵ درصد افزایش به ۲۵۷۱.۵۰ دلار در ازای هر تن رسید. بر اساس بیانیه گلنکور، بارندگی در منطقه‌ی معدن آنها در شمال استرالیا در این هفته از رکورد قبلی ثبت شده در سال ۱۹۷۴ فراتر رفته است این شرکت در حال نظارت بر سیل در منطقه و ارزیابی اثرات آن بر عملیات خود است.

مس اواخر روز پنجشنبه پس از رسیدن به بالاترین سطح قیمت در ۱۱ ماهه در اوایل این هفته، سرعت افزایش قیمتش را کاهش داد. بازار با سیگنال‌های فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره در آینده حمایت می‌شود که ریسک پذیری را تقویت و دلار آمریکا را تضعیف کرد. قیمت این فلز در شش هفته گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است که به دلیل خطرات عرضه، همراه با چشم انداز کلی اقتصاد جهانی مثبت‌تر شده است. تعداد قراردادهای معوق برای مس در بورس آتی شانگهای به رکورد بیش از ۵۰۰۰۰۰ مورد از هفته گذشته افزایش یافته زیرا سرمایه گذاران اعتقاد دارند احتمال شرط بندی‌های سود آور در این بازار افزایش یافته است.

دلار آمریکا پس از طی روندی کاهشی، در روز چهارشنبه ثابت ماند، زیرا سیاست گذاران فدرال رزرو چشم انداز خود را برای سه مرحله کاهش در سال جاری حفظ کرده و به سمت کمتر کردن سرعت کاهش دارایی اوراق قرضه خود حرکتی را شروع کرده‌اند. حرکتی که که نشان می‌دهد آنها نگرانی بابت افزایش اخیر نرخ تورم ندارند. دلار ضعیف‌تر، همه ی کالا هارا، از مس تا سنگ آهن، برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر می‌کند.

گروه گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کرد که بازار مس همچنان بسیار فشرده است. گروهی از تحلیلگران بازار به رهبری لینا توماس میگویند: ترکیبی از ذخایر کم سابقه مس، انتظار ما برای اوج عرضه معدن در سال آینده، رشد سریع تقاضای صنایع معدنی سبز و کشش قیمتی پایین، هم در تقاضا و هم درعرضه، از نظر ما منجر به کمبود مس در سال ۲۰۲۵ خواهد شد.

مس تا ساعت ۱۶:۴۲ در بورس فلزات لندن با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۹۵۵.۵۰ دلار در هر تن رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =